Followers

Tuesday, August 4, 2015

Raya kedua dan ketiga di Port Dickson



Ini pula kisah raya kedua dan ketiga kami...
aku sekalikan je lah jadi 1 cerita...
masa raya pertama tu..malam tu lepas plan dgn FIL berubah..so kiteorang bawa haluan masing2..
FIL dia terus ke Seremban rumah anak buah abah...dan aku anak beranak terus ke PD...
Malam tu ke PD aku yang drive..sebab husband time tu dah memang penat gila..1 hari dia xtidur...
so kena lah aku yang drive..masa drive kat hiway tu..aku pula yang x tahan ngantok..
bawak kereta asek nak terlelap je..so aku berhenti kat R&R mana ntah..aku x ingat..park kereta kat sana..
aku tidur dulu....ada dalam sejam gak la aku tidur...
sedar2 tengok jam dah kul 12 pagi...so aku teruskan lah perjalanan ke PD...
pukul 12 tu pun bukannye kurang kereta...banyak ada lah...perghh..gila la dorang ni..dah tengah2 malam pun still beraya lagi kan...

Sampai PD..aku terus ke Teluk Kemang..nak cari hotel kat situ...
aku plan nak pergi kat hotel yang kiteorang penah stay awal tahun haritu..tapi time tu dah pukul 1 pagi..aku x berani nak masuk kawasan yang dalam2 nak ke hotel tu..serammm..dah la laki aku tidur..
so aku gi lah cari tempat lain...sampai ke Bandar PD tu aku gi caek..
korang nak tau aku ulang alik dari Teluk Kemang ke Bandar PD tu hampir 5x lah....
sebabnya kan..masa aku berhenti nak gi toilet kat stesen minyak tu..aku sempat la google hotel2 budget kat sana...bila call semua hotel tu kata kalau aku check in pukul 1 pagi ni...means aku kena check out pukul 12 tghari hari yang sama...
ish..xnak lah aku..rugi lah...dah la hari tu kan hari cuti..Public Holiday..so harga double la dari harga hujung minggu yang biasa...
so aku pun just tunggu sampai siang la baru nak check in...
sementara nak tunggu siang tu..aku sempat lah gi toilet cuci muka..tukar baju..time2 ni pulak la cik P datang kan...adoii tensen aku ...
pastu aku lepak kat tepi pantai...lepak kat tempat yang orang berkhemah tu..
syok pula aku tgk orang2 yang berkhemah kat situ...time tu dah pukul 3 pagi...mmg ramai orang la..
siap ada lori yang jual makanan tu pun x tutup lagi...dorang berniaga sampai ke subuh..
sebab aku stay kat sana sampai subuh...
syokk..anak2 ngn husband tidur dalam kereta...aku lepak kat luar..sambil makan Yong Toufu....
tengah sedap2 makan tengok2 Raees n Raynia bangun..pukul 5 pagi bangun...
muka blur je tengok dorang ni kat mana...
bawak keluar kereta tengok aku makan...dorang pun nak makan jugak...
lepas dorang bangun tu husband pun bangun...
husband pun join makan jap..pastu terus masuk kereta balik..
aku teruskan perjalanan lagi..sebenarnya dah x tau nak gimana..hahahah..

still aku yang drive lagi...bawak sampai ke Teluk Kemang...time tu dah pukul 6 lebih..so aku lepak kat Teluk Kemang tu jap..tidur dalam kereta lagi..bebudak tu ngn papa nye sambung tidur lagi...
sedar2 tengok dah siang..dah pukul 7.30pagi....
keluar kereta rasa nyaman sangat...dapat dengar bunyik ombak...udara segar..berangin je pagi2 tu..
syokk...bila bebudak ni dah bangun..dorang nampak je laut bukan main excited..padahal sebelum tu dah lepak tepi laut..mungkin dorang x nampak sebab time tu gelap lagi kan...hehe..
terus bebudak ni ajak mandi..aku x bagi..aku bagi dorang main air je dulu..
dalam pukul 8 pagi aku ajak bebudak ni masuk kereta sebab aku nak gi check in hotel..
boleh plak melalak dua2 beradik ni...sebab dorang nak main lagi kat pantai tu..
nasib lah antara pantai ngn hotel tak jauh..
kiteorang stay kat Hotel Mesra kat Teluk Kemang tu jugak..
harga semalam RM140..tu lah hotel yang paling murah aku jumpa time tu..
yang lain semua RM150 ke atas...
selesai je check in..angkut barang2 masuk bilik..mandi2...pastu kluar balik gi breakfast...
selesai breakfast...balik bilik ...patutnya nak bawak bebudak ni gi pantai..
tapi..aku ni dah x larat sangat dah..kau bayangkan lah aku drive dari malam tu...tidur sekejap2 je.
badan penat gile...time tu pulak 1st day period...memang tension la..
so balik bilik aku tidur..sampai tengah hari....
bebudak ni nasib behave dalam bilik..papa dorang yang jaga pula..sebab papa dah cukup tidur kan..
bagi can kat mama pulak...
memang tidur mati lah aku..xsedar apa pun..aku sedar2 tengok jam dah pukul 1 tgh hari...tengok bebudak ni pun dah tidur...so aku tengok dorang tidur..aku pun sambung tidur lagi..hahahah...
dalam pukul 2 dorang dah bangun..so kiteorang keluar gi pusing2 PD..pastu petang sikit pegi kat ngn MCD PD ...main layang2...dalam kereta memang ada layang2 husband punya..dia memang minat main layang2..
syok main kat PD tu..berangin...layang2 husband paling tinggi...
dah la yang paling tinggi...pastu boleh putus pulak tu..waaaaa..sedih gile kot...
sebab memang kiteroang sayang betul ngn layang2 tu..Raees pun sampai nangis bila tengok layang2 papa dia dah jauh terbang....xpelah..nanti kite beli baru yeh Raees...

Lepas je Maghrib..kiteorang pegi makan pula..nasib la raya kedua tu ada kedai makan yang bukak..
time kiteorang pegi tu xramai orang lagi..sekali bila kiteorang tengah makan..berduyun2 kereta masuk parking..meja pun penuh..xde kosong...fuuh nasib kiteorang awal..
setel je makan malam..terus balik bilik..lepak2 kat bilik je...pastu tidur...
esok pagi dalam pukul 10 pagi kiteorang check out dah..terus lepak kat Teluk Kemang..
sewa khemah...bagi bebudak tu main kat pantai...






dorang ni x takut ain..seronok bukan main lagi..
yang ruginya aku la..time tu kan tengah period..xdapat la berendam dalam laut..
uhh..rugi2..jeles tengok husband bawa anak2 gi mandi..
aku pulak dok tepi je lah .....
dalam pukul 1 petang tu kiteorang dah siap2 nak gerak balik KL...
perjalanan dari PD kat KL x jammed pun..sebaliknya kiteorang tengok..yang dari KL ke PD tu banyak kereta...
sejam je sampai KL..terus ke rumah FIL...lepak2 kat sana tengah malam baru kiteorang balik Klang...


3 comments:

anez zamri said...

bestnya jauh berjalan raya..kami di dekat2 je haha

Mimy Hamid said...

RAYA RAYA JALAN SYOK NYA

Unknown said...

Lama dah tak pegi PD.. bestnya dapat lepak kat tepi pantai..