Followers

Tuesday, January 19, 2016

Plan percutian bertukar!







Kalau nak ikutkan plan asal...cuti raya cina ni nak pegi Pulau Pangkor...
boleh refer entry ini
dah siap booking dah pun untuk 3H2M kat website AirAsia Go..
pastu bila dah confirm nak bercuti kat sana...
sebelum ni husband serahkan kat aku untuk arrange nak gi mana..
bila aku dah arrange boleh pulak dia Tanya kenapa gi Pangkor, Pangkor ade ape..
dia kata x best lah ...ape lah..huhmm..
actually betul jugak tu.Pangkor xde ape lah sangat..setakat nak lepak2 kat Pantai tu ok lah..
plan asal ke Pangkor pada 9-11/2..lepas tu ingat nak gi Penang...
lepas Penang baru nak balik kampung husband kat Perak..tu pun mak sedara husband hari Sabtu or Ahad baru ade kat kampong..so sementara nak balik kampung tu ..kiteorang ingat nak stay kat Penang....
 
Aku pun search lah hotel2 kat Penang untuk 11-13/2..kebanyakkan hotel time tu semua fully booked..aku pun inform husband cakap Penang time tu hotel kebanyakkan fully booked..
lepas tu pikir punya pikir..last2 aku ubah plan aku...aku cakap kat husband..ape kata kite gi Langkawi je..xpayah gi Pangkor..xpayah gi Penang...pergi 1 tempat je..pergi Langkawi..pastu baru balik kampong..(jimat cost..hehe..)...memang lah last year kiteorang dah pergi Langkawi..tapi last year pergi rasa xpuas..sebab banyak tempat yang kiteorang xdpt pergi..3H2M kat Langkawi xpuas...akhirnya husband pun setuju...
so aku pun mulakan lah pencarian hotel kat Langkawi pulaak...fuuh.1 hari suntuk beb mengadap internet..nak search hotel kat sana..majority semuanya fully booked..yelah cuti raya cina,cuti sekolah kan..aku booked 4H3M.. dari 9-12/2..tu pun xbanyak hotel yg kosong tau..ade pun yang jenis 4-5star punya hotel..erk..xmampu oiii...last2 aku terpaksa booked 2 hotel utk 4H3M..
 
 
Untuk 9-11/2 aku pilih stay kat Pekan Kuah je...
kat hotel Bella Vista Resort & Spa Langkawi..
so far tengok review mcm ok je..
harga pun ok lah tu kan utk 3 hari...
Almaklumlah..public holiday kan..harga tu mahal sikit la..
 
dan untuk sehari lagi tu pulak 11-12/2 aku pilih stay kat Cenang..
tu pun ingatkan memang nak stay kat Cenang je..tapi tarikh yang aku nak tu Cenang full..xde kosong...
ni yang sehari ni pun nasib2 je aku dapat...
aku pilih kat Sandy Beach Resort...
 
 
 
 
 
Ok lah tu last day dok lepak2 pantai...yang utk 3H2M kat hotel tu ada swimming pool..
boleh la bebudak tu berendam kat situ je...
tengok lah tu utk 3H2M aku guna booking.com..yang 2H1M plak.aku guna Hotels.com..
ni pun aku search melalui Trivago...nak tengok mana yang paling murah...
so DONE booked hotel kat Langkawi..
sekarang ni aku nak search kereta sewa pulak..
ingatkan sampai sana baru nak cari..tapi mcm leceh la pulak..
baik booked siap2 kan..
pakcik yang aku sewa kereta dia tahun lepas tu aku boleh plak hilang dia punya namecard...
terbuang rasanya...huhu...
so kena la cari lain...
 
Jadinya plan asal ke Pangkor terpaksa la cancel..hehe..
nasiblah husband pun nak jugak ke Langkawi..
aku ingatkan dia xnak pergi lagi kat sana...pastu dia kata ok..so aku pun lagi lah ok kan..hehe..
 
 
 
Oh yea..utk yang Pangkor ni aku guna AirAsiaGo.n memang aku dah bayar dah..
tapi once kita cancelled kita dapat refund balik...
proses refund balik pun x lama..aku dapat dalam 3 hari waktu bekerja je..duit pun dah masuk balik..
full refund yeh..sebab dorang ada bagi tarikh tertentu yang boleh kite buat full refund..kalau lambat lagi nak gi bercuti tu bila kite cancel kita dapat full refund..kalau nak dekat2 tarikh kite gi bercuti tu maybe dia akan refund separuh or sikit je...so pandai2 lah korang rancang percutian korang yeh...
 
 
Tak sabar nak gi Langkawi lagi ni...
memang x bosan kalau tiap2 tahun pergi kan...
banyak lagi tempat yang aku x explore...
dan yang paling penting...shopping!!!heh



1 comment:

diary_ciknaa said...

bestnya bercuti! jgn lupa update tau ain..