Followers

Tuesday, August 18, 2015

Bila weekend sahaja jumpa suami....hmmmmm






Hampir 2 bulan jadi weekend housewife...
nak kata PJJ xde la PJJ sangat pun...
setakat Gombak-Klang je.....
mula2 tu mmg susah la nak terima semua nie..
rasa tak sanggup nak berjauhan dgn husband....
tapi bila lama2 tu dah boleh la terima...
xde lah meroyan hari2 x jumpa laki...
kalau x...dok la menghitung hari nak tunggu hari Jumaat...
sebabnya Jumaat lepas habis kerja baru aku balik rumah Klang...

Sekarang ni..ok lah..Alhamdulillah..masa cepat berlalu..
tup2 rasa kejap je dah Jumaat....
memang sebelum ni aku ada bercadang nak berhenti kerja..
tapi keputusan tu terpaksa dibatalkan dahulu...
sebabnya...aku masih perlu bekerja...nak tukar kerja?
memang sayang...sayang sebab aku memang dah selesa kerja kat sini...
gaji pun tiap2 tahun naik...naik pulak setahun 2x...bonus pun dapat setahun 2x.....
siapa x suka kan...
pastu aku ada beberapa lagi komitmen lain lagi...duit banyak nak pakai lagi...
yelah..nama je da ada rumah baru...perabot kat rumah 1 pun aku x beli lagi..
duit banyak habis masa nak beli rumah dulu...duit lawyer la ape lah...
so sekarang ni nak beli perabot kena la kumpul duit sikit2...
xpelah pelan2 kayuh katekan....
aku xnak lah buat loan semata2 nak guna beli barang..
xnak la beli barang rumah sampai perlu berhutang bagai...x syok...
bila ada rezeki lebih...cukup sikit..beli la apa yang patut dulu....
buat masa sekarang ni kat rumah tu baru complete barang letrik je..macam mesin basuh, peti ais , aircond, dapur tu dah ada la...tinggal perabot...macam sofa, set katil semua tu...

bab nak cerita pasal rumah tu nanti2 la yeh....nanti aku story..
sekarang ni aku nak story pasal bila berjauhan dengan suami ni...
bila berjauhan dengan suami ni memang la rindu....
dah la jumpa pun time weekend je kan..tu pun kalau terkene weekend yang dia tak keje..seronok la..
kalau time dia bekerja..sama je ceritanya macam tak jumpa...
kerja pula tak tentu masa...pagi ke petang ke..kadang2 malam..
aku paling x suka kalau dia kerja petang or malam...
kalau kerja petang..masa yang ada pagi sampai tengah hari tu je...pukul 3 dia dah kene gi kerja..
balik pulak pukul 12 malam...dah time tido pun...
kalau dia kerja pagi..habis petang..ok la sikit coz dia habis kerja kalau masuk pagi..pukul 4 petang dah balik..
so petang tu ada la masa jalan2..kalau dia kerja malam pulak..masuk kerja pukul 12 malam sampai 8 pagi..
time orang tidur la dia nak gi kerja..
argggghhh...nak wat camne kan..dah time kerja dia macam tu..
kena lah terima....huhu...

kadang2 rasa nak menangis pun ada...nak menangis sebab tak dapat spend banyak masa dengan husband..
dan husband pula tak dapat spend time masa lama dgn aku n anak2....
kalau x sebelum ni...aku gi kerja or balik kerja...husband off je dia amek n hantar aku...
malam2 pulak kalau dia xkerja..kiteorang gi dating berdua...
sekarang ni pergi balik kerja..pergi sendiri la....
nak berdating berdua...memang dah susah la nak dpt lepas ni...
tapi nak wat camne kan...
buat sementara waktu ni kena la bekorban dulu..
xpelah..InsyaAllah...ada rezeki...pasti kami akan sentiasa bersama2....


3 comments:

Chekgu Azrine said...

alahai...sis..sabar ye..
takpe..bukan senang nak senangkan??
ak pernah rasa benda2 ni dulu..

ameris said...

bersusah2 dulu... bersenang2 kemudian bak kata pepatah yer ain...

Unknown said...

cabaran tu