Followers

Friday, August 21, 2015

Ayam panggang madu

xtau la knpe fon aku ni bile cucuk usb nk trnsfer gmbr..pc xleh detect plak...sudahnye..aku mencube kembali update gune fon..heheh

ni gmbr hari sabtu lepas..haish..sejak dah dok rumah baru ni..tiap2 minggu nk masak je..almaklumlah..sebelum ni dok ngn parents..so xmasak sgt pon..just tolong mak kat dapor je..bile da dok sndri barulah nk merasa masak sendiri...



minggu lepas husband xnak mkn nasi..aku pon same gak..so ade ayam sekor..ape lg..buat ayam panggang madu la..so ni la rupenye..ni sebelah je..ayam tu aku suruh org kt pasar ru belah dua..lgpon oven kt rumah tu bukan besar pon..kecik je..tu yg bole masok sebelah ayam je..
untuk bahan perapan..aku letak halia,bawang putih,madu,sos tiram,kicap pekat,ladah hitam,garam..perap 2 jam..pastu panggang dlm oven..suhu 200 darjah celcius..bakar selama 45 minit atau sejam..tgk la secepat mana ayam korang masak...
side dish aku plak mashed potato ngn coleslow..gmbr xde..xsempat nk amek..hehe..so hari sabtu lpas lunch dfn dinner mkn ayam je..hahahaha..

5 comments:

CikNaa said...

wah rajinnya ain.. boleh cuba jgak la..nampak sedap nih

Emy said...

Kalau panggang atas bara api ni boleh tak resepi ni ye?

Aeen said...

boleh rasanya...tapi api kene slow la..@Emy

ameris said...

wahh... bestnya. dah dok umah sendri kena laa rajin yer dok..
cepat update deko2 pulak ain.

anez zamri said...

Sedapnye ayam panggang!

Ain, anez pun selalu jadi gitu..bukan masalah hp rasa nye..usb tu problem..anez byk kali tuko usb tu..asyik kena tuko usb je tokey balak pun kayap hahaha