Followers

Monday, April 20, 2015

Twin Stroller






Balik je dari bercuti hari tu..terus mood ke laut nak update blog..
haish...pemalas betul la...hehehe...
ok..aku nak cerita sikit pasal stroller...
selama ni aku memang x pernah beli stroller untuk anak2 aku...
stroller yang ada sebelum ni pun aku pinjam dari kakak aku..
yelah..anak dia pun dah besar..dah umur 5 tahun..x pakai stroller dah..
so diturun ke anak aku pulak yang pakai...lepas Raees pakai..Raynia pulak...
masa Raynia baby lagi ok lagi la aku nak dukung..sebab ringan..baby kan..
bila dah membesar ni..nak2 lagi dah pandai jalan...
memang aku sumbat je la masuk dalam stroller ...

Nak dijadikan cerita...aku hanya ada 1 stroller je..bila dah bawak keluar..
begilir2 la budak dorang ni naik..kejap Raees ..kejap Raynia..ada tu..dua2 sekali nak duk dalam stroller tu..
haish..dah payah...so bulan 2 lepas..ada rezeki lebih dapat bonus...
aku tegerak hati nak belikan twin stroller untuk dorang..
nak beli stroller pun..sebab stroller yang kakak aku punya ni..kakak aku yg lagi sorang dok minta nak guna..
sebab dia pun baru dapat baby..so aku pun bagi je lah kat dia..
puas jugak la survey..cari yang berpatutan...
last2 sekali jumpa yang macam ni kat QQ Baby Shop...
harga x sampai RM200...aku beli dalam RM100++
time tu ada promotion....


kaler pink gitu...hahaha...nasib la ada anak perempuan jugak...so xkesah la kalau abang pun pakai pink..
mula2 ingat nak beli kaler biru..sekali kaler biru dah xde stock...
tinggal kaler pink je..so aku ambil je lah..
mmg shocking betul kaler dia..hehe...
seronok bebudak ni dapat dok sebelah2..pastu suka nak memanjat...aduii..
paling best bila dua2 nak tidur..senang sikit..xpayah nak dukung sorang..dua2 sekali tidur dalam stroller..
kalau dah boring mula la nak turun dari stroller..kadang2 tu aku tolak stroller kosong je..bebudak ni nak bjalan..tapi kalau dah berjalan..adoiiiiiiii..jenuh nak kejar..hahahah...

stroller ni memang bila tutup nak masuk dalam bonet kereta xde lah makan space sgt...cuma dia memanjang je lah...nak bukak pun senang gak..xsusah...
ni pun pakai baru 2-3 kali je..
pakai bila pergi jalan2 kat shopping mall...
tapi sejak akhir2 ni kurang dah nak berjalan kat mall...
so stroller pun dok dalam rumah je..heheh..
bila rasa nak gi jalan2 baru bawak...


tengok la tu..betapa senang lenang dok minum susu dalam tu..time ni tengah tunggu papa dia cari sandal ..
setiap kali aku tolak stroller ni mesti ada orang tengok je..aku xtau la dia tengok anak2 aku ke or tengok stroller aku yang kaler terang sangat ni..hahaha...tapi memang banyak kali bila ada orang tengok dia tanya..anak kembar ke??bila aku cakap tak kembar..cuma umur selang setahun je..dorang kata dah macam kembar..mana x macam kembar..adik pun dah sama besar n tinggi dengan abang...hehe..
44x kalau jumpa orang cakap mcm anak kembar...insyaAllah..tahun2 akan datang dapat mengandung kembar pulak..hhahahahaha...gurau je lah..tapi mana tau kan..kot ada rezeki..hehehe..

2 comments:

anez zamri said...

alolo cute nye..sama lah kita aeen..cdg nak cari stroller tandem lah..sbb kadang-kadang adik pun nak tido..

MOMMYLIN said...

raees bdn kecik kan.. nampak dorang macam lebih kurang je umur