Followers

Wednesday, December 24, 2014

Ke Big Bad Wolf 2014 lagi untuk kali yang kedua....





Nak cerita pasal Big Bad Wolf 2014 lagi..
hari tu minggu pertama BBW start aku dah pergi dah...aku pergi hari kedua...[entry ini]
tup2 minggu lepas dorang cakap BBW extended sampai 21hbln...waaaaa...syoknya la extended lagi..
aku memang nak pergi lagi..sebab masa pergi hari tu rasa cam x puas je...
apa lagi..hari Jumaat lepas..time kat office..aku call husband sebelum balik..aku cakap kat dia malam nanti nak keluar...tapi aku x cakap lah nak pergi mana lagi...pastu husband pun cakap OK..tunggu dia balik je la nanti...

Aku memang dah plan nak pergi Jumaat malam Sabtu tu..yelah sebab esoknya cuti kan...
sementara tunggu husband balik ...layan la anak2 dulu...bagi dorang main puas2...pastu tidurkan dorang..
aku memang x nak bawak bebudak ni..kang payah nak tengok buku..kang nak kejar lagi mana nak tengok buku lagi....so better x payah bawak..
pastu husband pulak mesej cakap balik lambat..ada hal sikit kat balai...husband tanya aku nak pergi mana sebenarnya...baru lah aku jawab yang aku nak pergi BBW tapi xpelah kalau lambat2 pun..sebab BBW 24jam kan...aku cakap kat husband xpayah bawak anak2 sebab dah lewat malam..husband pun ok je lah..dia pun kata xyah bawak ...kacau mama n papa dating je...huuh..dating kat pesta buku kan..hehe..
tunggu punya tunggu...sempat layan Maharaja Lawak..tidurkan anak2..sampaikan aku pun tertidur sekali...
bila terjaga aku tengok jam dah pukul 12.30 malam..aik..mana pulak husband aku ni x balik2 lagi..
pastu sekali dia mesej..dia cakap dia tertidur...grrrrrrrrrrrrrrr....boleh pulak dia tertidur..
rasa macam nak marah je...tapi aku sabar..kang kalau marah or merajuk kang..langsung xdapat pergi..
so kawal lah emosi tu sikit..heeh....

dalam pukul 1 pagi husband balik..siap2..pukul 1.30am baru gerak ...
jalan raya time tu memang clear...fefeling romantik bila berdua dengan husband...
elok je sampai kat Mines tu dalam pukul 2 pagi...parking kereta time tu pun senang..banyak kosong...
sebelum sampai kat pintu masuk ..husband suruh ambil gambar dia dulu...
duuh..boleh pulak dia nak berposing pagi2 buta ni...kalau aku memang idak la nak bergambar..rupa pun macam orang baru bangun tidur....layankan je la dia nak bergambar yeh...


sampai je kat dalam memang best la..orang xramai sangat....
masuk2 je tengok suasana ceria,meriah tapi x crowded...
tengok la tu..lapang kan..xde orang sangat...
baru la syokk..


pergi sini bila hari terakhir kan..memang best lah..harga dia kaw kaw punya murah....
buku yang harga RM10 jadi RM3 je...gila x sawan di buatnya...
aku ingatkan aku yang excited tengok buku2 ni..rupa2 nya...husband aku lagi sawan...
dia gila tengok buku tu murah2...rambang mata dibuatnya..yelah..dia kan baru 1st time pergi..
aku ni masuk yang ni dah 3x pergi la..1st time dulu tahun lepas...2nd and 3rd time yang baru ni lah...
dok dalam ni dari pukul 2 pagi..sampai pukul 6 pagi...naik sakit pinggang aku berdiri lama2...
mata pun dah naik ngantok...yang jadi lama kat sini sebab apa tau..sebab tunggu husband aku memilih buku..
Dia kalau belek2 buku tu ambil masa yang lama..sampaikan aku dah boring tunggu dia..aku tawaf sorang2 dalam tu..bila cari dia..tengok2 dia kat tempat yang sama lagi..grrr..rasa nak pengsan...
husband boleh cakap apa tau..haa..nak pergi sangat kan...rasakan lah ...dia memang x boleh nak tengok buku2 mcm ni ..lepas tu harga gila murah..dia memang suka...tu yang dia boleh dok berjam2 kat dalam tu dok belek2 buku...nak x nak terpaksa aku layankan je la...nak sangat husband temankan..haa..amek kau...husband yang lagi gila tengok buku...hahahah...

lepas segala buku dah di ambil..n dah ditapis...
so..ini lah hasil pembelian untuk kali kedua di BBW 2014...
2nd time pergi ni hasil pembelian agak banyak jugak lah...
husband yang belanja buku anak2 ni..
n kebanyakkan nye dia yang pilih sendiri buku2 ni...
aku?? ada  lah 2-3 buah ...
buku2 kat bawah ni semuanya harga RM3...gila kan..cuma buku yang atas sekali tu..pop up book je RM5/pcs yang lain tu RM3...



ini pula buku2 husband yang punya...
pun sama gak..yang tebal2 tu semua harga RM3...
yang bawah sekali tu doodle book je RM5/pcs..
Sticker Atlas tu RM3 je..yang ni beli kat bahagian luar kat dalam x ada..


total damage untuk kali kedua ni adalah RM150...
baru la rasa puas hati sangat....baru rasa cukup..haritu beli rasa x cukup n puas..
kiteorang gerak balik dalam pukul 6 lebih...singgah pergi breakfast dulu ...sebab perut dah bekeroncong...
pukul 7.30 baru sampai rumah....sampai2 rumah memang dah flat giler...tengok budak2 tidur lagi..aku pun terus tidur....bila dorang bangun pun aku still tidur lagi..mak n ayah aku yang tolong jaga kan kejap sementara aku tidur...tapi x lama la...Raees dah kejut aku..terjerit2 dia panggil "mama! mama! angun!! dah yiang ni...!!! maksudnya mama bangun dah siang ni...siap tepuk2 pipi aku suruh bangun..hahahaha...
walaupun mata ni berat...tetap ku bangun jugak demi anak2...
amek kau....dari hari gelap..sampai dah siang baru nak balik rumah...konon2 overnight la kan..
apa2 pun aku rasa puas hati sebab dapat repeat lagi pergi sini....terima kasih la kat husband yang sudi teman..x sangka pulak dia yang lebih excited pergi sana...next year if ada lagi..kite pergi lagi ok..ngeh ngeh..






1 comment:

Chekgu Azrine said...

Tula.akk planning nk repeat hari tu xdpt