Followers

Friday, September 19, 2014

Raees birthday celebration...





Nak diikutkan aku n husband xde pun rancang nak buat makan2 kat rumah celebrate birthday Raees...
masa hari Khamis tu 11 Sept..balik je kerja macam biasa...lepak2 dengan ibu n ayah aku...
ayah aku tanya..nak buat x birthday Raees...kalau ayah aku dia nak buat macam open house tu ajak semua orang...tapi aku xde budget nak buat besar2..lepas dok pikir punya pikir...tup2..aku cakap ngan ayah aku..ok lah ..kite celebrate kecil2 je lah..ajak family aku n family husband...x lupa juga anak jiran yang mak aku jaga tu...
ayah aku pun ok je..terus dia cakap nak sponsor KFC..fuuh...untung betul Raees lah..tok ayah sponsor KFC...terus aku call adik n kakak aku yang belum balik kerja...inform dia malam tu kiteorang nak buat birthday Raees...ko bayangkan lah..balik kerja pukul 7...pot pet pot pet dah 7.30...call family husband n anak2 jiran yang mak aku jaga n pernah jaga sebelum ni..cakap kat dorang datang pukul 9...start lewat sikit...
so...lepas je magrib..aku ajak husband gi beli KFC..sebelum tu gi order satay 150 cucuk..lepas tu gi beli KFC...dah beli KFC gi secret recipe beli kek..untuk kek pulak husband yang belanja...
kiteorang ada masa 1 jam je nak sediakan semua nie...ngam2 sampai rumah pukul 9..setup meja ...selesai je terus tetamu datang....
tengok2 MIL datang bawak kuih..panas2 lagi dia baru goreng...
Alhamdulilah..rezeki..so dapat lah buat tambah2 makanan sikit





selesai je makan baru lah sessi potong kek pulak..

Raees dengan aunties, Hayyan anak buah, Raynia n 2 orang anak jiran yang mak aku jaga..Zarif n Alisya..



part nak tiup lilin ni xtahan aku nak gelak...
bukan lilin tu padam pun dia tiup..ayaq liur meleleh keluar...dok hembus2 lilin x padam..hahaha...
last2 anak buah yang tolong tiupkan...heheh..



Seronok la dia potong kek....





aku suka tengok pic ni..nampak sangat Raees happy...


Birthday boy yang sangat ceria n happy masa celebrate birthday dia ni..sangat excited...
malam tu tidur pun sampai berdengkur..kepenatan sangat la tu....heheh..



Alhamdulilah...walaupun last minute punya plan...semuanya berjalan dengan lancar...walaupun x buat besar2..makanan pun beli je..semuanya habis dimakan...kek pun tinggal sikit je...
Aku seronok bila tengok anak aku seronok...InsyaAllah..nanti birthday Raynia yang pertama aku akan buat besar2 sikit...ajak kawan2 pulak...InsyaAllah..tu hanya planning saja...jadi x jadi tunggu dan lihat la...kalau jadi..aku buat lagi sekali birthday Raees bersama dengan Raynia..baru havoc kan..hahahaha..
berangan je dulu yeh ain....

Hari Sabtu tu pulak aku bawak Raees, Raynia, ibu n ayah aku gi IKEA...husband x ikut coz kena kerja pulak Sabtu tu..
nak tunaikan janji aku kat Raees..bawak dia jalan2...n bagi je apa yang dia nak..
ternyata Raees sangat happy..dapat makan ice cream...makan itu ini...heheh...
malamnya pulak gi rumah MIL lak..coz adik ipar aku beli kek utk Raees..
so celebrate kat sana...just makan kek je...lepastu kiteorang balik..Raees n Raynia dah penat sangat..1 hari suntuk hari Sabtu tu bejalan....lagipun hari Ahad papa kerja pulak..heheh...

tengok la muka birthday boy nie...senyum je....suka sangat la tu.....





eh2..adik pun nak selit jugak la.....ngeee..









4 comments:

Chekgu Azrine said...

Raees..si handsome boy...
Comella awak

Liyana said...

comel 2 beradik ni :)

diary_ciknaa said...

kadang2 befday yg cenggini lagi syok tau..sbb dan dan je sambut.. seronok nya la raees..

Julia Johari said...

Raees...happy belated birthday hensem boy....gerammm tgk dia makin encem...sonok yer sambut cm ni...lebih mesra kan...