Followers

Tuesday, April 1, 2014

Mainan Baru: Ketuk - Ketuk




Aku ada 1 sikap yang aku sendiri x boleh nak control...
aku suka sangat beli toys utk anak2 aku..huhu..
bukan kate toys je...baju bajan, buku n apa2 saja la utk anak2...
tapi paling aku suka beli toys la...sebulan tu xyah cakap lah...mesti ada je aku belikan ...
buat masa ni macam Raynia aku suka beli baju2 je..mainan tu x berapa sangat lah sebab dia masih kecil lagi kan...
Raees je lah kerap dapat mainan...macam baru2 ni aku ada belikan dia wooden toys..

eh jap.pasal mainan baru anak pun nak update gak ker??
eh..suka hati aku la kan..blog aku..nak citer apa pun xkesah la kan..
bukan nak riak setiap kali beli mainan anak nak update...
aku just nak kongsi cerita je...xde niat lain pun...

SOUND KNOCKS PING PONG TABLE





aku beli kat kedai serbaneka kat Prima Sri Gombak..
aku memang suka pergi kedai tu..ala2 mcm DIY la jugak..
wooden toys kat kedai ni kadang2 ada banyak gak..kadang2 sikit je..
masa aku pergi ni ada la tinggal beberapa lagi wooden toys nie..
pas tu aku suruh Raees pilih nak yang mana...
dia pilih yang ni..aku pun ikutkan je lah...

balik rumah x menyempat suruh aku bukak kotak tu cepat...
sekali ajar je cara main..Raees dah tau dah...:)

1)Mula2 dia susun bola kat dalam lubang tu...



2)Lepas tu dia ketuk la bola tu sampai tenggelam..
bila bola tu dah tenggelam bola tu akan turun kat palang2 yang bewarna tu n belanggar dengan loceng..
so bila bola tu lalu loceng tu bunyik la..



3) 1st ball dah selesai..lagi 2 ball pulak...



4)Hoyeaa...semua ball dah setel...


kalau korang tengok kat instagaram aku ada post video Raees ketuk mainan ni..
bukan main penuh perasaan dia mengetuknya sekuat hati..
ni lah yang dia suka main..dapat ketuk2..sebab memang favourite dia suka main ketuk2..
baru beli toys tu..dah hancur dah sikit permukaan yang kaler hijau tu..
ball tu pulak..yang letih nye nak kutip balik..dia suka baling2..grrrrr..sabar je lah....





3 comments:

Syima Syaz said...

ok la atleast dia mau main... ni aisya kdg2 5 saat je nak, pastu tanak!

Fifi Nadhrah said...

salam kenal dari fifi..
hobi kite same!~ hahaha.. tapi menarik la wooden toys ni.. kalau dapat dekat ufairah.. bukan ketuk ball je.. macam2 lagi die ketuk..

Julia Johari said...

Bagus yer raees main wooden toys...kalo Qi Allahhhh...ngan wooden toys tuh dia baling...pastu main jap jek...dibaling kot bola2 tu grrrrrrr...