Followers

Monday, April 7, 2014

Bila anak tak sihat...






Selamat pagi....
mood pagi nie..hmmm..xtau la nak cakap..
kurang sikit bersemangat nak pergi kerja pagi...
sebab ape??
sebab memikirkan anak-anak yang xberapa nak sihat sangat 2 minggu nie...

Raynia dah dekat 2 minggu lebih batuk n selsema...
ubat dah bagi...x jalan jugak..
madu dah bagi...pun x jalan gak..
stim pun..dah buat...kejap je ok.esok lusa jadi balik...
selalu bg madu..cepat je baiknya...kali ni bagi madu..x jugak baik2..
batuk dia jenis berkahak..time batuk tu azab betul aku dengar bunyiknya...krooh krooh krooh..
hingus lak asek la meleleh je...hijau je keluarnya...

sekarang ni dah pandai dah...asal orang nak lap hingus dia...
dia pandai menolak,berpaling muka n marah bila nak lap...
kalau nak sedut hingus pun macam tu gak...
meraung2 nangis...bejurai2 air mata...
tapi aku terpaksa gak sedut...(guna penyedut hingus ni la)
bila sedut memang banyak keluar...
memang dia lega bila dah sedut..
tapi tu lah..x lama...nanti keluar balik.. :(

pic by google image

Last week hari Isnin Raynia demam..
pagi sebelum aku pergi kerja...aku bawak gi klinik..
aku x cuti..lepas bawak dia gi klinik aku gi kerja...
hmmm...rasa bersalah sgt time tu..
apa la aku ni..anak demam kot..yg aku sibuk sgt nak gi kerja ni kenapa????
sayang sangat simpan cuti tu...sampai anak demam pn aku x monitor 24 hours??
yup..aku memang marahkan diri aku sendiri....
aku marah sebab anak2 aku tengah x sihat..n memerlukan pemerhatian dan penjagaan dari aku...
x dinafikan Raynia bila x sihat memang asik lah nak menyusu badan je...asek nak melekat je....
pagi tadi pun dia asek la nak berdukung..
xnak di letak...muka memang x sihat...

So hari ni....aku ambil half day kerja...
tengah hari kang aku balik..nak bawak Raynia pergi klinik lagi...
sepatutnya dia kena cucuk 5 bulan sabtu baru2 nie..
tapi semua klinik aku pergi kat gombak nie..dorang cakap stock vaksin 5 bulan xde stock..
grrrrrrrrrrrrr......

Semoga Raynia cepat sembuh...



aku x sanggup tengok dia batuk2 mcm tu n selsema sepanjang masa..
kesian tau....kite yg dah besar ni pun kalau batuk n selesema pun xselesa..
ni kan budak kecik...yg xtau apa2...xtau nak cakap sakit ke ape...
biarlah sakit tu pergi kat aku..
biarlah aku yang tanggung..daripada aku tengok anak aku yang kena....
sedih sangat tau...
dah la aku ni bukananya 24 hours take care anak aku...
di saat2 dia x sihat..sepatutnya 24 hours tu aku kena jaga dia kan..
tapi.......atas sebab kerja aku x leh nak monitor anak aku 24 hours...
dengan cuti yang seciput je..hmm....
teruk betul aku ni kan.. (T_T)





6 comments:

babYpose said...

Salam, semoga Raynia cepat sembuh dan sihat. Anak saya pun panas pagi tadi, biasa dia minum susu, ni dia kata sakit sambil buka mulut. Ni ingat nak gi klinik ni.

mommychaa said...

eh sakit-sakit pon syomel jugak.

Chekgu Azrine said...

Pengorbanan tu sis..nk buat cmne..demi mencari nafkah..sedihkan

diary_ciknaa said...

sian nya raynia.. rania ciknaa sepanjang 7bulan 2x jgak batuk camtu..tp tak lama.. klu dh pyh sgt,ciknaa akan korek bagi dia muntah.salu dia akan muntah sndiri..tp kul3,4 pagi la. time tu abis cadar sume kotor..

Julia Johari said...

Inilah dilema ibu2 bekerja....moga raynia segera sembuh...omey lah gambar terbaru raynia...putihh dia

Unknown said...

semoga cepat sembuh, sekarang nie mmg musim, anak2 sy pun x sihat start dr mggu lps lagi, nak p ofis pun x senang hati...anyway Assalamualaikum, saya blogwalking kat sini, jemput datang ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik ye...