Followers

Thursday, April 17, 2014

Jalan-Jalan ke Genting Highlands




Cerita dah basi...cerita 2 bulan lepas...
time cuti raya cina hari tu...hahaha...
gile koo citer 2 bulan lepas baru nak update....
kirenya entry tertunggak la nie..
tertunggak sebab gambar banyak dalam fon husband...
punya la lama nak tunggu dia transfer ke hardisk...
baru semalam dia bagi kat aku...
so jangan bosan la yeh kalau lepas2 nie ada entry yg dah basi aku update..
kalau nak baca sila lah...xnak baca pun xpe...
(ade ke org nk bace blog seciput aku nie..?? huuh)


Cerita ni tarikh aku x ingat lah..tapi aku tau time cuti raya cina lepas...
kebetulan time tu husband off..so aku ajak husband jalan2 gi genting..
saja nak bawak Raees naik cable car..
sebenarnya dah tau Genting sekarang tengah buat renovation for outdoor..
so xpelah..gi jalan2 kat indoor je lah...
dari rumah ke Genting..xde la rasanya jauh sgt..
45 minit dah sampai kat cable car tu...

sampai2 memang tengok orang ramai beratur nak beli tiket..
so aku suruh husband jaga Raees..aku gi beratur beli tiket..

budak kene tunggu mama beli tiket...



amboiii..sempat berselfie ngn papa..





kesiannya..budak dah bosan tunggu mama lama sangat beli tiket..


aku rasa 40 minit gak la aku beratur nak beli tiket....
bila dah beli..cepat2  gi tingkat atas..nak naik cable car...
sekali...mak aiiii...punya la panjang beraturrrrrrrr...
panjang gila nak tunggu turn naik cable car tu..
bising jugak lah husband aku..sebab dia kesian kat Raees..
Raees kejap dok dalam stroller ..kejap2 kiteorang dukung...
hampir 2 jam kau beratur nak naik cable car..
gigih x gigih la tunggu...ikutkan hati dah keluar balik je...

Ha..ni dah dalam cable car..
ku ingatkan Raees ni takut la kan..
rupanya tak yeh..xde perasaan langsung dia bila naik cable car tu..
dok releks je....

melopong mulut tgk pak arab kat belakang tengah ckp ngn mama..hehe..



ehem2...nak jugak gambar berdua..hehe..




cuaca agak panas time nie..tp bila dah ada kat atas ni..rasa berangin sikit la...




gambar 3 beranak....
owh ye..time pergi ni x bawak Raynia..
Raynia kena tinggal..
nak bawak time ni rasanya x sesuai lagi...
tunggu la dia dah besar sikit....




nampak gemuk la aku buat muka cam tu..hehe..


hoyeaaa..dah nak sampai dah...


sampai2 je kat atas tu..punya la ramai orang.....
memang crowded la..
tempat makan pun full...

korang tengok la nie...ni la kawasan outdoor time aku pergi...kosong..
xde pape...rasa aku renovation sampai 2016 kot...


betul2 banyak dorang nak buat perubahan nie..
nak tambah macam2 permainan lagi nanti..


bila dah sampai sana...kiteorang xde ambil gambar..
sebabnya...dah penat, letih..dengan cari tmpat makan..semua tempat full..
dengan ramai orang...
pergi x berbaloi pn..
xde main apa2..just jalan2 je...
dalam kul 8.00 malam kiteorang balik..
nak balik pun gile panjang lagi beratur nak naik cable car..
adoiii..stresss makk..nak2 tgk muka husband yg dah macam nak telan orang pun ade..
coz bengang gila....
bila dah turun dari genting..
ingatkan boleh la rasa lega..
tapi tidak..jammed kat hiway karak sampai tol gombak tu..
arggghhhhh....berganda2 stresss..
cukup la...lepas ni xnak pergi kalau musim cuti..
pergi Genting time2 camni x best..tunggu la Genting dah siap sepenuhnya nanti..



4 comments:

diary_ciknaa said...

wahhh.. syok nye jalan2. kuning dondon2 cun la ain!

puansazusarin said...

Syoknya jalan2..tgh merancang jugak ni nak bercuti di genting :)

Aznor Ibrahim said...

baru nak tanye mane raynia..hehe.kne tggl rupenye

~ NANA ~ said...

cian adik kena tinggal ek? hihi

syoknya jalan2 satu family