Followers

Monday, March 17, 2014

Raees & Raynia : Abang long semakin sayang dengan adik.. :D





Alhamdulilah...dua2 anak sekarang nie semakin membesar...
semakin banyak akal...
macam2 perangai...
yg abang tu dah nampak la sikit sifat abang-abang..
yang adik nie..dah ada nampak tanda2 nakal jugak..
x nak diletak...bagi mainan kalau ada x kena dy mengamuk...
uhhh....

Raynia dah 4 bulan..Alhamdulilah..Raees dah boleh terima kehadiran adik dia...
kalau sebelum ni buat x kesah je ngn adik dia..
sekarang ni dah ada kemajuan...
dia main dengan adik..sayang n cium adik...
kalau aku tengah tukarkan pampers Raynia mintak dia buangkan pampers dalam tong sampah pun dia pergi buangkan...baju kotor adik dia aku suruh letak dalam bakul...laju je dia amek...letak dalam bakul baju kotor..
kadang2 tu mintak dia ambilkan susu adik pun dia pandai ambilkan botol susu adik...
ohhh...rasa sayu sangat...bila tengok Raees yang baru usia 1 tahun lebih dah boleh di harap...

Sekarang ni suka sangat kacau adik dia..
suka cucuk pusat la..perut la...paling x tahan dy suka nak cucuk mata Raynia..
Raynia kadang2 ni x nangis pun abang dia kacau...



Hari2 x kesah lah sama ada Raees baru bangun tidur ke Raynia baru bangun ke..
Raees akan pergi kat adik dia...duduk or baring kat sebelah...pas tu ciumm...sambil panggil "baby" x pun "Nia" 
aku suka tengok cara dia panggil adik dia..comey je...hehe..
kalau aku tepuk2 Raynia nak bagi tidur...dia pun sebuk tepuk sekali...
kalau aku pegang Raynia..dia akan selit dok kat aku..cium2 adik dia...




bila baringkan adik dia macam kat gambar tu..Raees pun dok baring sekali la kat sebelah..
dok la kacau adik tu.....




Sambil tengok tv..sambil tepuk2 adik...
yg adik pulak..ada aku kesah??hahahaa...
oh yea..Raynia sekarang dah pandai menyiarap..kepala tu tegak je..
ni pun kadang2 dia angkat2 bontot...mengesot2..


apa yang suka sangat tu pun xtau la Raees oii...heheh..


tenung je adik tu..tengah pikir apa nak dibuat..heeh..


tenung lagi adik tu....tengok adik tengah hisap jari...


ha..ni paling sweet....lagi dekat dia tengok adik...
sebenarnya dia nak cium Raynia..tapi pic cium tu aku x sempat lak snap...hehehe...

Raees ni kan..kalau bawak dia gi jalan2..adik tinggal kat rumah..
kalau keluar tu lama..balik lambat..
balik2 je dia mesti cari adik dia dulu..
kalau adik tidur dalam buai..dia pergi kat buai tu..cium kaki adik dia..hehe
rindu la tu...
xleh nak pisah lama2...:D

Korang tau tak..bila aku tengok muka dua beradik ni..aku rasa sayu...suka..buat aku tersenyum je..
sebabnya..rasa tenang sangat tengok dorang..nak2 bila dorang dok bersama mcm nie..
harap2 biarlah jadi best friend dua beradik nie...
dah besar nanti dua2 boleh diharap...
sayang sangat dengan mereka....
2 tahun berturut2 beranak..rasa berbaloi sangat..rasa bersyukur sangat Allah kurniakan kami sepasang cahaya mata...semoga aku sebagai ibu dapat membesarkan kedua2 anak ni dengan penuh kasih sayang, didikan agama, pelajaran , adab dengan secukupnya...
kasih sayang pulak tiada beza...semua sama....
aku pulak jenis terapkan..apa abang dapat..adik mesti dapat gak..
contohnya..aku beli baju untuk Raees..Raynia pun mesti ada jugak...
xnak berat sebelah..biar sama rata dan adil..supaya salah sorang x terasa ....
:)

9 comments:

Wawa said...

alahai comelnye dua beradik ni...
tengok gambo lagi rasa macam eeee tak sabarnye nak ade 2 anak...hihi...

aznor ibrahim said...

alala..tgk raees ni sygkn adek rase cepat2 nak bg adek kat aqeel..tp bleh ke aqeel jd cam raees..huhu

Wawa said...

alahai comelnye dua beradik ni...
tengok gambo lagi rasa macam eeee tak sabarnye nak ade 2 anak...hihi...

Petak Bunga said...

adik beradik..tak akan putus.

Umi Qi said...

Sayu Umi Qi baca tau mama raees cerita nih....oh my cm nak nangisssssss....betul pandai mama raees bg sama adil...abg dpt, adik mesti dpt...kalo sorang x dpt...dua2 xkan dpt...baru adil kan...moga aeen bahagia selalu...aminnn...

p/s raees dah besar sgt dlm gambar ni...jd abg contoh

Siti Nursyamimi said...

ya Allah comey nye 2 beradik ni..
Raees dah good biy sesangat..
siyes terharu lah aeenn..
nak nanges..n rse nk bg yaya adik..hahaha..

CikNaa said...

hehe..situasi kite lebih kurang kan ain.. tp beza nya afiq lepas cium rania, dia akan ketuk adik dia..bahahaha..tu myb cara dia 'main' kot..hehe.

Mimy Hamid said...

sweetnya dia gurau2 ngan adik dia...happy sgt tgk..doakan akak ye nak sorang lagi gak hehe

Anonymous said...

Heya i'm for the рrrimary time here. I came
across this board and I inn finding It really helpful & it helped me ouut a lot.
I'm hoping to рresent ѕomething again and help oothеrs like yoս aided me.


Also visit my site: buy twitter followers by country