Followers

Tuesday, April 16, 2013

Lama x update....huhuhu....








Kejap ada kejap xde la mama Raees nie..hehehe...
hampir seminggu lebih menghilang kan..
sorry la..lately ni busy dengan kerja..kerja yang semuanya berdateline..
nak cepat jer....nak jeling2 kat blog pun bukak sekali imbas...baca entry2 u olls pun laju2...
sorry coz da lama x tinggalkan comment kt entry korang semua..huhuhu....
xtau la bila keadaan jadi normal balik...
rindu nak update blog...

ada je story nak cerita tapi semuanya tergendala...nak buat draft pun memang xde masa la...
pagi terus start wat keja...tengah hari stop..balik umah...pas tu after lunch sambung wat kerja...sampai petang..dah petang selalunya ada 5-10 minit sebelum balik je waktu free...uh..xsempat nak update...
nak update kat tab??punya la rajin la sangat kan ...hahahah....
balik kerja pun..kadang2 fon/tab memang x sentuh...penat sangat..
kalau dok pegang la tab..layan gem or tenet..memang tdo lambat la aku nie...
so balik kerja...baik guna kan masa yang ada untuk jaga n main ngan anak...
bila anak tidur..aku pun tidur sekali....
penat sesangat wei...dengan keadaan aku yang pregnant...
cepat je rasa penat....letih....


Cuti pun rasa macam x cuti....huuh...
mana tidaknya....jumaat je..malam dah nak kene packing balik rumah MIL..sampai hari Ahad..
Ahad baru balik rumah...x ke penat tu...
dok umah MIL ingat boleh dok rest2 sangat ke..
bukan xboleh..tp aku xselesa.....kalau rest pun setakat tidur2 ayam ...pas 2 dok je kat ruang tamu..
korang tau la keadaan rumah flat macam mana kan..kat situ la tempat makan..situ la ruang tamu..n situ lah ruang tidur...huuhmm....
penat wei..every weekend nak berhangkut barang2 nak balik sana..yela..boleh dikatakan 3 hari 2 malam dok umah MIL..sah2 la tin susu,warmer, botol susu 2-3 botol..buai elektrik, beg baju Raees, beg baju aku..
nak kene bawak kan...

balik rumah hari Ahad..
kadang2 aku balik pagi Ahad..kadang petang n kadang2 malam..
tengok keadaan...n arahan suami aku..huh...
tapi kalau ikotkan aku....pagi2 Ahad aku nk gerak balik....
heheh....sebab kalau balik pagi Ahad..aku ada masa lagi nak rest...
kalau balik umah petang or malam..memang penat giler la.....
jarang la aku balik sama2 dengan husband aku..
sebab salunya kiteorang akan pergi asing2...
husband naik motor, aku n raees naik kereta...
sebab husband kan kerja x tentu masa...kalau balik umah MIL 1 kereta..payah sikit dia nak gi kerja...
so bila asing2 ni..senang la sikit dia gi kerja..xyh la bila aku nak balik..nak kene tunggu dia habis kerja..baru kiteorang blh balik..memang lambat la gamaknye nak balik umah kalau tunggu dia habis kerja...

dah balik rumah...bila barang 2 semua dah angkat dari kereta...
nak kene kemaskan balik la plak kan...kalau beg baju..xyah cakap la...xkemas pn...
sebab tau tiap2 minggu nak balik..so salu topup balik je baju dalam beg tu...
huhm..ada x korang yang sama macam kes aku nie?
weekend je nak kena tidur umah mertua...
aku bukan la kata xnak...tapi..kalau tiap2 minggu nak kene stay sana...aku rasa macam x syok la...
kalau gi ziarah...pergi balik hari ke aku ok la lagi....
sekurangnya kite jengah la jugak dorang kan..tapi kalau asik nak kene tidur sana je...
huhm..macam xde waktu privasi la antara aku , suami n anak..
sepatutnye hujung minggu aku boleh habiskan masa dengan suami n anak..
errr..dengan suami tu jarang la nk spend time bila weekend..sebab jarang dia off day weekend..
so habiskan masa dengan Raees...waktu tu lah aku nak main or nak manja2 dengan Raees..
tapi bila masa aku habis kat sana..Raees pun kadang2 aku xpegang sangat...
bila time mandi..aku nak mandikan..MIL nak mandikan..
bagi makan..kadang2 dia yang bagi makan..
main2 ngan Raees..bila aku pegang or main2 ngan Raees kejap..cepat je adik2 dorang nak ambil Raees tu..
huhmm..aku jaga Raees time dia nak tidur jer..
kadang2 sian gak kat Raees...dah sampai waktu dia tidur...MIL xbagi tidur..
dia nk main dengan Raees ...sampai gosok2 mata dia ngantok..
nak tunggu Raees merengek baru lah bagi Raees tu tidur..

If korang nak tau...every weeks kiteorang balik sana..habis muka Raees kene gigit nyamuk..
berbintat-bintat...kesian...pipi penuh kene gigit....
dah la susah nk hilang bekas gigit tu..tinggal kesan warna hitam je..
eeeee...geram aku.....tapi Raees kene gigit nyamuk banyak2 tu xnangis..
cuma dia kerap gosok2 telinga la..muka dia la..gatal kan..kite pun kalau kene gigit..gatal...
xselesa kan..ni pulak budak kecik..apa yang dorang tau??

Malam tadi aku ada cakap ngan husband..yang aku rasa weekend aku cuti..macam x cuti je..
letih...pas tu agaknya dia pun paham..dia kata..this week kite singgah je la umah MIL xyah tidur sana..
huhuhu..tapi kalau boleh aku nak everyweek macam tu...:) 
yelah..kesian la kat Raees..tiap kali balik..habis kene gigit...
aku harap dorang pun kena la paham...
lagipun kami dah berkeluarga...nak masa kami bersama bertiga..
bukan kami langsung x jenguk mereka...
aku tau dorang rasa masa dengan Raees singkat sangat..xpuas..
tapi nak wat camne..
kami lagi perlukan masa yang banyak dengan anak....
sebab kami bekerja...waktu bekerja masa untuk dengan anak memang x banyak...
kadang2 aku balik kerja pun..langsung xdpt main ngan Raees..sebab dia dah tidur..
tidur lak sampai kul 7 pagi...paginya aku bangun nak gi kerja...tu lah masa dalam sejam aku nak belek2 Raees...
korang ingat cukup ke 2???

Tapi tu lah..aku rasa macam susah je kalau aku nak request macam tu kat husband..
sebab kan...aku penah tau contoh..minggu ni aku x balik sana..minggu lagi 1 aku balik..
mula la nanti...MIL call..tanya Raees..rindu Raees la..
asek tanya..balik sana ke x..huuh...
mcm mane lagi la aku nak buat....huhmmm...

huh..panjang lak entry aku nie...
xtau lah ada lagi orang nak baca ke x...heheheh
actually ni kiranya luahan perasaan aku la...
apa yang tependam dlm hati...aku luahkan dlm blog nie...huhmm..




5 comments:

Julia Johari said...

Mommy raees....
Ju pernah rasa apa yg aeen rasa...tersepittttttt kan? Its ok mmg blog bukan sekadar utk suka...tp utk perkongsian duka agar kita dpt lahirkan rasa sikit hiba...apatah lagi ia ttg anak...

Bab mcm nih ju bg cadangan..
1) cari umah sewa - mmg semua org niat nak cari umah betul2 mcm ju gak lah...still duk umah sewa wpun msh dok mencari rumah impian x jumpa2 lg...at least kita pun freedom..
2) Baby - aeen still boleh bg mama aeen jga...cer cari umah sewa dkt2 area umah mak aeen senang nk htr ulang alik...ju tiap2 ptg amik anak kt umah mak ju gombak - selayang...
3) Kena plan holiday - mmg nampak mcm strict kan...tp inilah cara korang nak berempat happy sekali di tempat yg jauh...yg ptg u olls leh happy...ju rancang holiday utk suami time bila dia free...catit dlm kalender...reminder dia selalu supaya jgn bertindih antara tugas dan percutian...

Mommy aeen...ju bg cadangan je tau sbb nak aeen rest...sbb aeen preggy jgn tension2...so aeen be more happy dan ceria ye...nanti raees happy selalu gan papa n mama dia :) gud luck sayang!

Aeen said...

@Julia: kalau cari rumah sewa/umah sendiri pun tetap sama gak ju...kalau kami x gi sana...dorang yg akan dtg tgk kami..walaupun sekarang ni ain stay ngn family ain..FIL akn dtg tgk cucu dorang jgk kt umh family ain..
n mmg plan nk bcuti..tp xtau bila..sebab cuti husband dibekukan..xtau sampai bila..huhmm...
stress tau ju...asal kiteorang cuti..xpegi sana...nant call2 tanya nape x dtg..bila nk dtg..argghhh..

anez zamri said...

alamak susah jugak mcm tuh..patutnya dorang kena la faham kite pun nak ade ruang dengan keluarga..letih betul tiap2 minggu nak kena balik..cuba aeen bincang baik2 dengan suami.mintak suami terangkan kat mak ayah dia, tak boleh lah balik tiap minggu..kalau anis jadi aeen pun stress jugak..huhu

Nurul Aziz said...

stress kan mcm tu? tersepit. mcm sy, takdela situasi mcm tu, tapi.. family mertua terlampau caring.... tiap-tiap hari kena laporkan aktiviti apa bla bla.. sihat ke.. makan dah.. duit ada tak... keperluan anak cukup tak.. bla bla.. rimas kot? husband pun rimas, kena layan mcm kitorang ni baru darjah enam ke apa tak reti berdikari kan.. huhu.. tapi sabar jela, bak kata husband, lama mana je lagi doarang ada kat dunia ni... kita sabar & layankan jela.. dorang riau sebab we both muda lagi kot, kawen time tak matang. hahaha..


Tapi dalam situasi Aeen ni, susah jugak, sebab tengah prgnt kan sekarang ni? nak kena rest bla bla.. apa kata bagi alasan pregnant? so takleh nak ulang alik tetiap weekend? :s cakap plan2, dorang faham kot?

safurara said...

ada anak kecik mmg penat kan aeen,rara pon sama,dh lah suami jauh.anak lah dh pandai kehulu ke hilir.bukan nk mengeluh.tp penat sket.sonok tgk anak membesar depan mata.moga kita tabah n jd ibuu yg baik.banyak pahala =)