Followers

Wednesday, August 29, 2012

MC lagi hari nie....Makin sakit perot sekarang nie...adooiii...




Hi semua..
semalam aku half day MC belah petang..gara2 sakit perot yg memulas-mulas dengan tanya doktor pasal peha aku basah...yg xtau air ape kt peha tu..huhuh...
dalam tengah hari husband aku ambil terus gi klinik...jumpe doktor...doktor check perot..
dia kate good kepala baby dah turun dah.....
pasal yg sakit perot tu dia kata aku xde pape..itu hanya permulaan contraction....
doktor kata aku macam bersalin lambat lagi...huuh....
pasal yg air tu pulak..dia kata bukan air ketuban....maybe aku berpeluh.....
huh..was2 lak aku dgn doktor nie...tapi dia ada cakap jugak..jangan risau la...kalo ade rasa sakit lagi perot..
terus gi hospital.....dia tengok aku macam x sakit je...tengok aku kuat lagi berjalan...
kaki pun x bengkak....
erkk..padahal aku ni tengah sakit......

So skang citer pasal malam tadi lak..or..pagi2 tadi la...
malam tadi aku tidur dalam kul 10 lebih....ngantok...penat baru balik dari rumah mak mertua..
lepas tu kul 1 lebih aku terjaga nak buang air kecil...pas 2 aku sambung tidur balik..
husband aku time tu x tidur lagi...dok main game pagi2 buta tu...
dalam pukul 2 lebih nak kat kul 3 rasanya..aku xleh tidur...
perot aku sakit yang teramat sangat....
mula2 sakit tu lama....lepas tu ok...lepas tu sakit balik....
nak menangis aku rasa masa sakit tu...sakit nak bersalin kot..
berkali kali aku mengadu kat husband..cakap perot sakit...perot sakit....

Aku xnak terus gi hospital time tu ....coz aku rasa aku still leh tahan lagi...
dah la dengan sakitnya...perot lak makin mengeras....terasa baby begerak..
agaknye baby macam cari laluan kot..sebab aku dapat rasa kat bawah aku tu ngilu...
lepas tu dia dok tendang2....
husband aku dari tengah main game...terus baring sebelah aku....usap2 perot aku...
dia pun rasa baby tu gerak2...siap cakap ngan baby..jangan la kuar sekarang...
keluar la esok ke (hari ni) or Jumaat nanti.....
sambil tu husband usap2 kepala aku....cium dahi aku..
owhhh....terasa time tu kesakitan aku berkurangan...tiba2 macam sayu lak..
penangan seorang husband la katekan...hehehe...

memang aku xleh tidur langsung da time tu..tekebil2 mata nie..
dalam kul 4-5 pagi kot aku terlelap...kul 7 aku tersedar..
memang ngantok...pagi tu pun perot sakit...
aku turun dari bilik....terus gtau ayah n ibu aku yang ada kat dapur..cakap perot aku sakit lagi..
nampak muka dorang risau kan aku....
huhuhu....
pagi ni n sekarang nie..perot aku still sakit lagi..tapi x sesakit macam malam tadi...
kalau lepas ni sakit lagi...aku akan terus ke hospital..
sekarang nie tengah standby je la nak ke hospital pun...huhuh..
oh yea..hari ni aku MC lagi...memang x mampu dah nak ke opis...
dalam keadaan perot yg sakitnya x menentu..agak susah aku nak ke opis..
nama je MC..tapi aku x gi amek MC lg...heheeh...

esok??aku xtau la gi keja lagi ke x...niat macam nak cuti terus...nak amik MC smp hari aku bersalin...
tapi xtau kt klnik mana leh ambil MC sampai seminggu...huuh...



6 comments:

Anonymous said...

contraction sudah bermula la tu.. heeee...bestnye jumpe baby! ni rasa nak ngandong lagi ni.heheh

semoga semuanya selamat dear.

Super Ummi said...

hmm, dah ade tanda2 baby nak keluar tu... bestnye... penantian akan berakhir.. =)

('',)pzAEdy~ said...

huhuhu. nervous lak bca entry u. semoga jalan u dpermudahkan.

# rasa sakit akan hilang kalau suami berada dissisi kan.

Asz Miza said...

Wah...macam tak lama dah tu Ain..seronoknyaaaaa.. Ada ke klinik boleh provide MC seminggu? Nak jugakkk..tak larat dah nak pergi kerja ni..-___-"

Semoga selamat semuanya nnt ye Ain..Insyaallah..sila update kalau dah bersalin..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

yeke Ain, take care ye.. Selawat banyak2.

Aeen said...

@wawa: yela tu..contraction da ade sikit...huhuh....thanks dear..:)

@miss sunshine: tanda je....tp x kua2 lg baby nie..heeh...

@pzaedy: trima kasih dear...tau xpe..rasa sakit ilang bila suami ade disisi..heeh..

@AszMiza:xtau la ade ke x klnik provide MC sminggu..xdpt caek lg..hehehe..2 la..da malas nk keje dah nie...InsyaAllah..da bersalin nanti ain update yeh...

@yana:thanks yana..:D