Followers

Thursday, August 2, 2012

Checkup untuk 8 bulan






Semalam 01/08/12 (Rabu) 1 hari x bukak blog..
semalam aku amek MC coz ada check up ngan buat BSP kat KK..
hasil check up semalam...
tekanan darah ok, berat..69 kg...last timbang mase last check up haritu 68kg...
uh..naik 1 kg jer...huh..ntah la..berat ni xnak naik sangat kot....
yg dok ambil berat tu nurse pelatih...tp mase masuk bilik utk consultation ngn nurse..naseb nurse yang biasa..
dia cakap jangan percaya penimbang tu..sebabnya penimbang tu xbetul...
so ...kirenya berat aku masa timbang tu xbetul la ek..huhuh...
HB aku kali ni turun 9.9 jer...nurse kate maybe sebab puasa...huuh..xpuasa pun hb aku rendah gak...hehe

oh yeaa..semalam aku x puasa lagi...huhuh...
sebabnya semalam aku kena ambil BSP..ambil BSP..kena puasa dari malam sebelumnya tu..
so pagi kul 8..lepas ambil BSP aku kena makan...
selalu ambil BSP dy cucuk kat jari je...tapi semalam..sebab aku ada check up macam biasa..
kena ambil 1 botol darah..huhuhu...kire sekali la darah utk check HB ngn buat BSP sekali...
tapi masa aku datang lagi pukul 12 tghari utk amik BSP yang pukul 12 punya..
dia ambil lagi 1 botol...dia kata untuk yang kencing manis..kena ambil 1 botol darah tiap 3 bulan sekali..
mak aiii..amek lg darah 1 botol...dah jadi 2 botol darah aku semalam dorang ambil..
macam mana lah nak puasa kan..darah sampai 2 botol..pas 2 aku kena puasa lak malam tu sampai pagi semalam...memang penat n x larat....

masa nurse nak check perot untuk check jantung..nurse pegang2 perot aku..
pas tu dia cakap.. "eh2..dpt rase kepala dia la...keras perot awak nie...heheeh.."
time tu lak perot aku mengeras..adoiii baby...hehe..
pas 2 check jantung...jantung baby degup laju sikit...tapi nurse kata normal la...
maybe sebab aku penat....
jumpa doktor buat growth scan...baby sihat...ok..air ketuban aku pun cukup...

next check check up 15/8/12..
pas 2 dah start check up seminggu sekali sampai la nak bersalin nanti..hhuhuh

5 comments:

Asz Miza said...

My next check up utk 34w next week..tak sabar nk tgk berat dekat penimbang KK sebab slalu tak sama dkt rumah punya..Start check up 36 weeks kan kena seminggu sekali? Hadoi banyak la time off lepas ni. -_-"

Growth scan tak buat lagi..maybe masa next check up kot. Harap2 baby sume okey.

Julia Johari said...

Alhamdulilah dah masuk 8 bulan mummy aeen neh :D syukran..wahh pi cek BSP ye...ju pun ada pengalaman cek BSP...best gak dpt tau kandungan gula dlm darah sama ada kita kena diabetis masa hamil or tidak...so leh wat langkah penjagaan dari awal...semoga mummy aeen ceria2 selalu ye...:D

Aeen said...

@Asz Miza:aah start check up smgu sekali tim 36weeks...huhuhu..letih la nk kene time off je kan...

@julia:alhamdulilah jue...sikit mase je lg nk masuk 9 bln dah...hehehe...best??huhu..letih tiap2 bln kene buat BSP...hhuhu

safurara said...

baby aeen dh turun dh ke? rara ni xtau dh turun ke x,berat aeen xlah naik sgt kan,rara now dh 77.hehehe

Aeen said...

@rara:baby dah turun dah...aah berat aeen xnaik sgt...xsmp 70...wow..77 ek rara..hehehe...