Followers

Tuesday, May 8, 2012

Dinner @ Marche' Restaurant





ok..now sambung entry semalam hari sabtu yang meletihkan
lepas ambil cik joe balik kerja...terus begerak ke The Curve..
Dinner wif my family....
Kiteorang dinner kat Marche' Restaurant...
1st time datang dinner kat sini....huhuh...

sampai2 tengok semua dah sampai..kira kiteorang lah yg paling lambat..hehehe..
lepas tu kakak ipar aku bagi 2 keping kad macam punch card tu..
aku pun blur2 la jap kad tu nak wat ape kan..
rupenye kad tu digunakan untuk order makanan..
kite bawa kad tu kemudian order, dia akan chop..chop tu lah nanti dia kira bila nak bayar nanti...
suasana restaurant tu macam pasar...ada banyak bahagian..bahagian pizza, grill, juice,dessert, macam2 lagi lah..
semuanya western food....
tapi harga setiap makanan tu...telan air liur la bila aku tengok...gluuupp..



antara makanan yang aku n cik joe order ialah..

chicken pepperoni pizza

pizza macam nie je dah RM23++..huhu..
better aku makan pizza hut or dominos ke..lg sedap....
rasa yang nie..bole lah tahan...



aku xingat la apa nama makanan nie..huhu..
dalam dia init ayam dengan sayur2...
boleh tahan gak la..tp makan sekeping je dah cukup...sebab muak...ni pun aku  xhabis makan..hehe...

coffee latte, fresh orange n chocolate moist 


coffee latte untuk cik joe..n fresh orange utk aku...
chocolate moist for dessert ni cik joe yg punya..huhu...
fresh orange ni memang terbaik la....fresh giler...xcampur gula pun..
manis + masam...tp xsejuk....huhuhu..melekat gak ar kat tekak ni bila minum..heheheh..
chocolate moist tu mmg sedap...:)

actually ada lagi yang aku makan...tapi x snap pic jer...
aku makan pasta...ni pun x abis gak...muakkk....
dessert aku amek ais krim ...ais krim kat situ ada Hagen Daz...
ais krim tu memang mahal la...1 scoop RM10.60...
gila kan...baik makan tutti frutti macam2 leh amek..huhu...

Owh...gambar kami laki bini harus lah ada lepas kekenyangan ..hahahaha.....






dah naik tembam dah pipi aku nie...heheeh...
cik joe lak muka nampak bulat ...last week dia botakkan kepala dia...
heheeh...dia botakkan sebab dia bernazar ...nazar if mama n abah dia pergi umrah...dia nak botakkan kepala...
Alhamdulilah...last week mama n abah pergi umrah...dia pun tunaikan lah nazar dia tu...:)

ok2..back to da story....lepas semua selesai makan..
dalam pukul 9.30 malam kami semua pun berangkat lah nak balik...
keluar je restaurant..kami pun tunggu la abang kami bayar..hehehe..
time ni semua org dok tengok cashier tu kira...bayangkan lah dia nak kire 23 card..mewakili 23 orang yang makan..sampai lenguh2 tangan dia..haahaahah....
23 orang tu xde orang luar au...semuanya family..abg ipar,kakak ipar,adik beradik n anak2 buah...
ramai kan??hehehe
total semua sekali...untuk 23 orang...RM1600++..
woooowwwwww...giler laaaa..gaji sebulan tu ....huhuhu...
kalau suruh aku bayar memang tercirit la...
lepas abang aku bayar...
semua cakap terima kasih....
sebelum balik snap gambar family dulu..
tapi aku xde la gambar family masa hari tu..ade kat kakak ipar aku...
huhuhu.....

Dinner ni actually sempena birthday mak tiri aku n perjumpaan family jer...
thanks tu abg Jai..coz belanja makan yg superb mewah nie...
jasamu akan tetap dikenang...:D


3 comments:

safurara said...

sedapnya pizza tu.heee.aeen nk pewot.tgk sket.

Aeen said...

ala...gmbr pewot kite xde la plak...kite pun xde amek..hehehe...nant kite snap kte update la yeh...hehe..

Anonymous said...

Many times, farmers and gardeners do not realize how adjusting temperatures in specific methods can lead to superior production. [url=http://www.mulberryhandbagssale.co.uk]Mulberry uk[/url] He is witty and determined, both of which assist in his projects as an investigator. [url=http://www.goosecoatsale.ca]canada goose outlet[/url] Rbuyvtrrc
http://www.pandorajewelryvip.co.uk Kzfvmxzza http://www.officialcanadagooseparkae.com nvhuxnoib