Followers

Wednesday, March 14, 2012

Check-up buat kali ketiga

Selamat hari Rabu semuaa..
pagi yang mendung....
mood pun suam2 kuku...huhuhu..

Semalam aku MC...aku gi buat check -up kali yang ke 3..
appointment kul 10 am...
agak lewat gak la aku sampai...lagi 10 minit lg kul 10...huhuh..
orang punya la ramai.....
habis check up kul 1ptg...
semalam just check-up biasa jer...
test air kencing, ambil darah..kaunseling ngan nurse..

macam biasa aku paling risau tunggu result darah...
bila dapat result tengok..fuuh...naik la sikit..
tapi x sampai lagi piawaian nye..huhu..
mula ar aku risau nak kene jumpa nurse ni..
mula ar kang dia membebel...
masa tunggu giliran kena panggil tu..punya la lama....
sebelum2 ni aku tunggu xde la lama sangat..
ni sampai nak tertidur dibuatnya...
huh...
da lah bosan....pergi sorang2..huhu

bila nombor aku da kene panggil...dup dap dup dap jantung ni..
takot kene bising dengan nurse...
dah jumpa tu..alhamdulilah ar...nurse tu xde bising sangat...dia kate..bagus ..ade peningkatan.
tapi lepas ni jangan turun lagi..kasi naik lagi..
huh..
lega rasanya.......
patotnya lepas jumpa nurse aku kena jumpa doktor..
sekali nurse bagitau dah kat kul 1...xsempat nak jumpa doktor..
doktor belah pagi je ada..
mula la aku rasa menyirap jer....
dah 3x pergi...still xjumpa doktor lagi...
pas tu dy suruh aku datang hari nie...
dy suruh datang pagi2..kul 7.30am..ambil no..kul 8 da leh jumpa doktor..

so pagi tadi aku pergi la lagi sekali KK...
gerak dari rumah kul 7.30am..
sampai2 ambil no..aku orang yg ke-5...
time tu x ramai lagi orang...
walaupun aku orang yg  ke-5...aku jadi orang yang pertama jumpa dengan doktor..
hahahaah..
sebab aku da check up semalam..so xyah check up lagi hari ni..
just jumpa doktor je lah...

jumpa doktor semuanya ok..
dy check perut aku..sambil tekan2....
tapi xscan pun...
doktor kata dah 21minggu baru leh scan..
huh...tu lah klinik kerajaan....lambat kalau nak scan baby...
dat y aku gi klinik biasa jer tiap2 bulan untuk scan baby.....heheh..
sekejap je jumpa doktor...pukul 8.15am aku dah setel..
jumpa nurse untuk set time buat test kencing manis....minum air gula tu la..
huhuh..dia suruh datang ari jumaat ni..
tapi aku mintak postpone sebab aku ade hal..
2pun dia kata aku dah lambat buat test nie...
bukan salah aku...korang yg bagi lambat..huh...
so next appointment untuk buat ujian kencing manis pada 23/03/12..
next check-up lak pada 10/04/12



No comments: