Followers

Tuesday, February 28, 2012

Check-up buat kali kedua




pagi ni aku buat check-up kat KK buat kali ke -2...
appointment kul 8.30am...kul 8.30am la aku baru terpacak kt klinik tu..heheh...
kali ni aku pegi sorang2 jer....:(
cik joe dia kerja pagi....xdapat nak teman....

lepas dah ambil no ...tunggu nurse panggil....
dalam 15 minit kemudian nama aku dah dipanggil...waa..cepatnya...
1st skali ambil check tekanan darah n timbang...
timbang berat aku naik 1 kg....tekanan darah..ok...
lepas tu gi ambil darah lak....
dah ambil darah kene bawak gi makmal..
kat makmal tu lak ramai giler orang yg nak tunggu result...
letih aku berdiri lama kt situ....
actually aku paling risaukan darah aku la nie...
sebab last month bacaan HGB aku 10.7...rendah...
dah kene membebel ngn nurse tu...dia kata darah aku kurang pekat....
so tadi..dapat je result terus aku tgk HGB aku...
perghhh...lagi rendah lak...kali ni 9.9 HGB...
confirm2 aku kene bising lagi ngn nurse ni..
sementara tunggu nurse panggil utk buat pemeriksaan...
kat setengah jam gak la menunggu...
masuk2 jer...terus dia cakap..kenapa makin rendah nie....

actually bahaya bila darah rendah n kurang pekat....
boleh effect kat baby...
baby leh jadi pramatang, baby kurang berat, baby lemas n pertumbuhan janin terbantut...
waaaaaaaaaaaaa....aku xnak anak aku xsihat....
sob sob....
makan nasi aku x penah tinggal makan sayur....cuma malam je aku x makan....
pas tu nurse cakap...jangan harap makan sayur semata2....
makan benda lain yg boleh tambah darah...macam kerang..
aah kn..aku x terpikir pun pasal kerang tu...
last month nurse ada cakap...tapi aku lupa..
huhu...lepas ni aku kena banyak lagi ar makan makanan yg boleh tambah kan darah aku...
kesian baby...huhuhuhu....

bulan depan next check -up aku 13/03/12..
nurse xnak tgk lg bacaan HGB aku rendah..
huhuhu...
da 2x gi check-up...aku belum berkesempatan jumpa doktor lagi..
hari ni doktor kat KK tu kursus lak...bulan depan la kena jumpa...

hopefully next check -up aku...aku ok semuanya...InsyaAllah...
:D


5 comments:

cik enul said...

kejap je rasa..dah checkup kali ke-2..hopefully semua sihat yer...take care dear...

Aeen said...

tau xpe...skjp je rasa...harap2 pn begitu gak la cik enul....thanks yer dear...:D

sitinazirah86 said...

aeen,ira nak email..nak tny ttg pi redang aritu,

QASEH ALYN said...

take care yea sis...:)

Aeen said...

@ira: sori lmbt reply...baru perasan...email aeen..sitinurainfadzilah@ymail.com

@alyn: I'll dear..:D