Followers

Tuesday, February 21, 2012

Alhamdulilah....Dah 10 minggu......



sekarang ni usia kandungan aku dah masuk 10 minggu...
sekejap je rasa dah 2 bulan lebih...

#picbybabycenter#

awal bulan 2 hari tu dah wat scan untuk 2 bulan..
alhamdulilah..baby ok...sihat....
check-up kt klinik kerajaan pun aku dah buat gak....
aku buat hari tu hujung bulan 1...
kat klinik kerajaan Gombak Setia..
pergi terus jer...xyh wat appointment untuk kali pertama...
so far masa check tu ok..tapi part darah aku je yg kurang ok...
sakit telinga aku dengar nurse tu membebel pasal darah aku..
darah aku kurang pekat...means cair lah..
mula ar nurse tu suruh aku banyak mkn sayur hijau.....
bagi darah tu pekat .....

28/02/12 ni checkup aku yg kedua kat KK..
mintak2 ar result darah ok....xnak aku dgr nurse tu membebel lagi....huh..

untuk 2-3 minggu yg lepas aku dah mula rasa mual2, muntah2, sakit kepala...
bulan ni je 3x aku MC....
giler ar..xtahan..asal makan jer...mesti keluar balik..
tengah sedap makan..lepas tu mesti kuar....
nak pergi berjalan2 pun aku malas......
cepat mengantuk....penat....
hari2 sakit kepala....
nasib la aku dok ngn family...
kalau x , aku sorang2 je lah...
husband aku lak sekarang ni dia jarang ada kat rumah...
kerja x tentu masa....kadang2 kena kerja 24 jam...kadang2 tak balik..
kerja abis petang masuk malam lak...huhmm..
kesian baby kadang2 tidur papanya xde teman...huhuhu....
(padahal kesian mamanya....hehehe...)
kalau dia ada rumah baru dia tolong urut kepala aku, beli makanan apa yg aku nak...
layan aku....

start minggu lepas masa aku ngan husband aku kurang...
bila dia kerja..aku tidur...bila aku nak pergi kerja..dia baru balik..lepas tu tidur..
tengah hari aku balik  lunch..dia tidur lagi..
kalau dia kena kerja petang..memang langsung x jumpa...
waaaaaaaaaa..sedeh...tapi apa leh buat...dah tugas kan..
xleh nak merungut sangat...yg penting kena sabar kan....

so far sekarang ni alhamdulilah...3-4 hari ni aku xda dah muntah2 ....
ada sekali sekala jer la...xterukk..makan pun ok...tp kadang2 dah makan pagi ngn lunch..
malam jarang nak makan....
kalau malam xsuka makan nasi...tengok nasi je rasa muak...
mesti nak cari lain2..macam mee ke ape ke...kalau xde..makan buah je lah...

hopefully next check-up ni ok lah..
n hopefully baby sentiasa sihat...InsyaAllah..
doakan semoga semuanya selamat....:)

4 comments:

cik enul said...

alhamdulillah..
take a gud care of ur self dear...
smoga mommy n baby sihat sampai lahir nanti..amin....

Aeen said...

InsyaAllah...amin.....terima kasih cik enul...:D

Hunny Kitty said...

KK gombak setia? mcm dekat ngan umh je ai check kat KK kat pasar besar gombak tuh

Aeen said...

aah..dkt blakang balai polis tu..sbb da dekat sikit dr umah..heh..