Followers

Thursday, December 29, 2011

Tekad



Tahun depan...
Tahun 2012...
aku dah bertekad nak tukar kerja lain...
huuhmmm....

Bukan sebab kerja kat tempat sekarang ni tak bagus...
kat sini baguuuusss sangat...
aku suka....da setahun lebih kerja ni...aku selesa...
selain dekat dengan rumah...environment kt tempat kerja pun sangat lah releks...

Yg membuatkan aku nak tukar kerja lain tahun depan adalah....
1) nak menyenangkan cik joe 
2) akan berpindah rumah di area2 Klang or yg berhampiran dengan Klang..
3)mengurangkan cost minyak n duit tol  cik joe..

Sejak akhir2 ni cik joe selalu merungut duit byk habis untuk minyak n tol...
mana tak nya....2 or 3 hari sekali kena isi minyak...
perjalanan lak kira2 35km ke Klang..itu baru pergi jer...kalau balik??
ha..darab la 2...huuh....
minyak pulak sekali isi 60-70 henget dah semestinya...full tank..
paling sikit isi pun 50 henget....
tol pulak RM4.60 one way (ikut NKVE) ...
pergi balik lebih kurang 10 henget la kan..
belum masuk lg kalau jalan jammed..
perghhh...naik bisul bontot dok lama2 dlm kete...hehe....
purata dalam sebulan habis duit untuk minyak ngn tol je dalam 6-7 ratus henget la...
belum masuk lain2 lagi....
fuuh...memang perit sgt...
semuannya duit punya pasal..

#picbygoogleimage#


kesiann kat cik joe....
bila dipikirkan balik..aku lak yg rasa sedih sangat tengok dia hari2 merungut pegi/balik kerja...


so...demi kasih sayang aku kat suami tercinta....
akan aku usha untuk mencari kerja di area2 Klang or Shah Alam..
xpun kat area2 PJ or Subang...
xkesah la...janji x jauh macam Klang ke Gombak...
PJ @ Subang pun kira dekat la sikit ngn Klang tu...
proses mencari dah dijalankan awal bulan ari 2...
tapi aku stop dulu...akan sambung balik mencari kerja dalam pertengahan or ujung bulan Januari tahun depan..

kenapa nak tunggu sampai Januari depan???
Sebabnyaaa.....aku nak tunggu dapat bonus Raya Cina nie...heheh...
Bonus mungkin dapat awal bulan 1...lepas tu ujung bulan lak..dapat gaji...
so..dat y aku nak tunggu...sekurangnya sebelum aku nak berhenti kerja..
merasa la aku dapat duit bonus...heeh...

If nanti bila dah dapat kerja tempat baru.....baru aku cari rumah..
or mungkin serentak ..cari rumah ngn cari kerja..
Apa2 pun sementara waktu..aku still akan stay dengan family aku kat Gombak dulu...

so next year akan bermula lah....

#picbygoogleimage#


Dengan cara ni jelah aku boleh buatkan cik joe senang sikit..
aku xnak la terlampau banyak sangat bebanan yg dia pikul...
sekurangnye aku boleh meringankan bebanannye.....

"Sayang, I Love U...I'll do anything 4 you n 4 us"
...

<3



No comments: