Followers

Monday, October 17, 2011

Sijil nikah dah ambil...kad nikah dah buat...




Good morninggg!!!

hari ni baru dapat update blog...
3 hari x update ..huhuhu..
hari Jumaat lepas aku MC..
ade sebab aku MC jumaat lepas..

memandangkan aku dah kehabisan cuti..
so hanya MC je la yang dapat aku ambil...
heheheh....

pagi Jumaat lepas..
aku n cik joe pergi ke pejabat agama gombak timur..
ambil sijil nikah kiteorang yang dah siap....
xsampai 5 minit ambil...
sijil nikah nanti aku upload..
lupa lak nk bawak tadi...hehe..
lepas dah ambil tu..kiteorang balik ke rumah parents cik joe..
lepak jap sementara tunggu sembahyang jumaat....

lepas tu kiteorang terus ke Jabatan Agama Islam kat Shah Alam.
pergi buat kad nikah pulak...
semua benda buat dalam 1 hari..
senang..xyah nak cuti lagi ...
pergi buat pn xlama..
dia bagi slip suruh isi..
kemudian bg gambar suami dan isteri (berukuran IC)
salinan sijil nikah (suami atau isteri)
lpeas tu kena bayar RM 40 untuk kad

kad siap dalam masa 5 hari waktu bekerja...
kad dah siap nanti cik joe la nanti yang ambilkan..
sebab tempat kerja dia dah dekat..klang-shah alam..bukan jauh pun kan..
kalau aku yang amek..jenuh nak kene cuti lagi..huuh...

Masa ambil sijil nikah..suami isteri kena ada..
sebab nanti nak sign kat dalam buku rekod...
masa buat kad lak..kalau salah seorang xde pun xpe..
boleh wakilkan kepada isteri atau suami..
disebabkan x tau boleh wakilkan..dat y aku pergi sekali ngn cik joe..
senang.....

so sekarang..tunggu jelah kad siap..
=)




4 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

ekin lom lg
ntah ble

Aeen said...

ade maseh leh balik jb amek ekin..hehe...

Redbloodsnow said...

best giler ada kad bagai. kat sarawak rasanya belum lg berkad kot. sepatutnya kena berkad gak kaan. senang di heret ke hulur ke hilir :D

Aeen said...

betul tu...ade kad ni snang ke hulu hilir boleh bwk...yela..xkn la spjg mase nk heret sijil nikah je kan...