Followers

Tuesday, October 25, 2011

Get well soon sayanggg....=)



huuuuuuh..
mood gi kerja pagi ni x brapa ok lah....
sebabnya teringat kat cik husben kat rumah....
hari ni dia x sihat..badan lenguh..sakit2...
kesian dia..actually dah 2 hari dia ngadu sakit ni....
start dari lenguh2 badan lah..

citernya macam nie..hari Ahad lepas, aku,cik joe,mama n abah mertuaku, adik cik joe pergi ke Carrefour Wangsa Maju,
kiteorang nak belikan basikal untuk adik perempuan cik joe yg berumur 9 tahun tu..
sebagai hadiah birthday....

so bila dah beli tu kononnye nak masukkn dlm bonet kereta..
tapi x muat...
dari awal lagi aku da cakap kat cik joe..kite pergi ni ramai..
mana la nak sumbat basikal dalam kereta nie...
boleh je sumbat basikal tu sbnrnye..tapi tkuar sikit la dr bonet..
just kena ikat je lah supaya xjatuh...
cik joe xnak plak wat mcm 2..
aku bagi la cadangan lain...
aku cakap biar kami semua balik naik taxi..
so biar dia bawak basikal  ni..kire sumbat dalam kereta la..confirm muat..
pun cadangan aku ditolak...
dia kata membazir...
uhhhh..

last2 nak tau apa cadangan dia...
dia nak kayuh sendiri basikal tu sampai ke rumah...
pada mulanya aku x bagi...
tp dia nak sangat...huhmm..ikotlah...
so kiteorng gerak balik dulu..
dia pun kayuh la basikal tu...
aku xtau dia ikut jalan mana...
sebab dia suruh aku gerak dulu...

sampai2 rumah..tunggu gak dia..
pas 2 mama call dia..dia dah sampai kat ampang..
ok..lege ar ..
sampai2 je umah..terus dia terduduk..
kepenatan...
yelah..time 2 cuaca tengah panas terik..
n dia lak kayuh basikal dari Carrefour Wangsa Maju ke Desa Pandan...
huh...
sayang adik punya pasal...sanggup kayuh basikal jauh2 tu....
bagus tul abg dia nie...:)

selesai selebret birthday adik dia..balik je rumah..
time tido tu..cik joe dah mula rase badan dia saket2...lenguh2...
bdn pun panas..nk demam....
time tido tu pun xbrapa lena...

sok pagi dia nak pergi kerja..
xlarat nak bangun lak..
tapi gahkan la gak suruh dia bangun...
bagi dia makan panadol...
pas tu baru gi kerja...
bukan xboleh nak MC..tapi..kerja macam dia memang susah sikit la nak MC...

balik dari kerja semalam pun dia x ok gak..
batuk + selsema + demam+ sakit2 badan lagi...
badan bertambah lenguh..sebab naik motor gi kerja ulang alik klang-gombak kan..
pas 2 musim hujan lak sekarang ni....
dia dah la sensitif sikit..kena hujan sikit mmg akan demam....

hari ni dy off day..so boleh la dia berehat kat rumah tu...
semalam pun da belikan ubat...
lama la sikit dy boleh tidur n rehat....

huhmmm...2 yang pergi kerja hari ni asik risaukan dia jer....
lunch ni nak cepat2 balik..tengok dia dah ok x...
huhuhu...

get well soon my sayang....<3


No comments: