Followers

Monday, May 30, 2011

PREPARATION FOR MY WEDDING: Done with fitting baju kahwin untuk kali yang pertama





Hari Ahad semalam...
aku n cik joe pergi fitting baju kahwin..
Akhirnya...dapat gak fitting...

Ramai tanya kenapa awal sangat aku pergi fitting baju kahwin ni?
macam x sabar2 la pulak kan..hehehehe....
Ok2..meh aku citer sebabnya...

Sebabnya...pakej yang kiteorang ambil ni bajunya memang yang dah sedia ada..
So..nak tengok jugak baju yang kaler kiteorang nak ni ada ke tak..sesuai ke tak...
kalau tak ada or x sesuai..kiteorang nak tempah yang baru....

So semalam..pergi lah rumah mak andam kami..aku panggil mak andam aku nie Kak Fie..
Pas tu Kak Fie pun tunjuk la baju untuk belah cik joe dulu...
belah cik joe kaler kuning + hitam...
baju tu memang dah ada...kire baru jugak...coz kak fie baru buat...ada orang tempah..
so lepas orang tu pakai...bulan 9 baru cik joe pakai pulak..
kiranya baju tu tak banyak badan lagi pakai lah...
tang baju perempuan punya...ade problem sikit..
problem apa au...kainnya agak ketat..aku xleh nak kancing....keh keh keh..
kene diet betul2 ni....
so nanti kak fie alter lah kain tu..:)

bila tengok cik joe pakai tu...perghhh...cair la pulak aku tengoknye..
heheheheh...ada pic..tapi sengaja xnak upload...
hahahah..nak tengok..kena tunggu hari sanding nanti lah yeh...:p

Lepas tu aku try pulak baju untuk belah aku nanti...
kaler pink + hitam..
ermm..ok 2 ok..tapi..aku rasa cam tak best jer...
Sebabnya..design baju tu sama dengan baju untuk belah cik joe nanti..:(
So..aku request baju baru n design baru..
lagipun baju tu dah banyak orang pakai...
baju baru tu idea designnya dari aku sendiri n ditambah sikit2 oleh kak fie..
Cik joe tak tahu pun aku buat baju baru untuk side aku nanti..
hehehe...surprise....:D
Sebenarnya ibu aku sendiri yang suruh aku buat baju baru..dia xnak aku pakai baju yang sedia ada tu...
n dia sendiri yang sponsor untuk baju baru nie..hihihi.....
So setel sudah fitting baju untuk 1st time.. n bayar separuh duit pakej nie...:D

hmmm...dat y lah aku fitting baju awal2...kalau fitting time nak dekat kahwin nanti..
maunya x sempat...dah la aku buat baju baru....so ada lah masa kak fie nak jahit...
So nanti dah nak dekat2 majlis..baru fitting betul2..:P

utk u all semua...wait for my 2nd time nak fitting baju kahwin lagi ni pulak au..
tengok ape citer pulak pasni..heheh
sama ada aku dah kurus?
dah boleh pakai kain tu tanpa di alter??
hahahaha..just wait...oraite.(*-*)

P/S: x sabarnya nak tunggu baju nikah siap,baju baru siap n fitting sekali lagi baju kahwin nie...heheh..pas tu nak kene diet betul2 dah nie...ermm...2 bulan puase lah..boleh?hehehe





5 comments:

adventure mama said...

wah2..da fitting baju..no worries dear...there's no too early dalam my dictionary...ehhe

i folo u k...

Zie Madini said...

wahh dah fiiting baju ea. zie lak tggu lepas raya nnti baru fitting bju taw :)

Aeen said...

@iedchan=fitting untuk 1st stage..hahaha....nk tengok baju ok ke x...kalo nk tukar ade mase lagi..hehe..

@zie = heheeh...test2 dulu...kalo x berkenan..boleh tukar awal2..heheh..

:: Mrs.SyahNia :: said...

kan..tu sbb ain pun suka
prepre awal2..byk masa
kalo nak ubah..hihi

tak sbr plak ain nk
p jumpa mk andam bulan
dpn..hihi
book awl2 snang ^__^

Aeen said...

eh nama kite same la..ain jugak..hehehe....jgn wat last minit..nanti kelam kabut....awal2 lg bgos...ade byk masa boleh tukar2 kalo x suke..kan..:D