Followers

Tuesday, September 22, 2015

Emergency pukul 4.30 pagi ke hospital....




Waaaarghhh...mengantuknya...
dekat 4 hari tidur x lena..
gara2 anak dara ku yang sorang tu x sihat...demam panas..
start demam hari Sabtu lepas...demam on off..
pagi tadi pukul 4 pagi..badan dia makin panas....
aku lap satu badan dia...pastu mcm dah kurang sikit panas..
terus aku bawak dia gi hospital..
sebabnya Raynia macam sukar nak nafas...
selsema n batuk...pastu dia demam sampai taik mata penuh kat mata..
sebab panas sangat....

sampai hospital ...nasib x ramai orang..elok je lepas register terus kena panggil masuk bilik...
jumpa nurse dulu..kemudian tunggu turn nak jumpa doktor....nasib la x lama sangat tunggu turn tu..
jumpa doktor..dia cakap paru2 Raynia semua ok..xde masalah....
kemudian doktor suruh amek neb n amek darah...
pergi amek neb dulu...
tau2 je dia nak kena neb...elok je dia duduk..sambil pegang topeng neb tu...
nurse kat situ pun x sangka dia xnangis pon amek neb..
hmm..nak nangis apenye kan...boleh dikatekan tiap2 bulan dia amek neb...
selesai neb..pegi amek darah pulak...
masa amek darah tu nurse kat situ minta tolong kawan dia pegangkan tangan Raynia..
dia kata takut Raynia nangis...
aku cakap kat nurse tu..so far Raynia x pernah lagi nangis amek darah or injection...
dorang semua x percaya...sekali bila cucuk je amek darah..dorang yang terkejut tengok Raynia dok releks je..sikit pun x nangis...heheh..
lama lak tu dorang nak keluarkan darah Raynia tu..nak amek sampai 2 botol..darah Raynia pula keluar sikit2..tapi Raynia memang steady...langsung x nangis...
good girl n strong girl sangat dia..hehe..
sementara tunggu result tu..aku duduk kat kerusi tepi bilik amek darah tu..yang Raynia ni pula jenis yang x reti dok diam...dok lah ke hulu hilir..sampai asa seorang nurse ni dukung dia..diam je..siap ikut nurse tu lepak dgn member2 nurse yang lain lg tu...
tunggu result x lama..ada lah dalam 10 minit...lepastu terus jumpa doktor balik..
doktor kata result darah semua ok..cuma ada jangkitan kuman sikit...bagi doktor tak serius sangat..
Alhamdulillah ...aku dengar pon ok lah..doktor pun mula2 risau gak takut kena denggi..sebab dia demam dah 4 hari kan...tapi Alhamdulillah la xde...

datang hospital pukul 4.30pagi..selesai urusan dalam pukul 6 pagi...
balik singgah beli nasi lemak...pastu sampai umah terus tidokan Raynia..n aku pulak sambung tidur jap..
tu pun aku bangun lewat...pukul 9 pagi baru bangun..dah la nak kena pergi kerja..nasib aku mesej supervisor dulu cakap masuk lewat..
ni pun aku rasa nak rabak je mata ni wei..ngantok ya amat.......
paham2 la yeh...aku handle anak sorang2...suami kerja nun di Klang sana...susah nak balik..
kerja Polis macam dia mana boleh nak tinggal2 kan kerja sesuka hati...hmm.
nak wat camne...kena la aku guna kuasa supermom untuk handle sendiri hal anak2 ni..sakit ke.ape ke..
waaaa..rasa nak nangis tau tak..sebab kena buat sorang2..tp aku kuatkan juga la hati ni..hmmm...

So far sekarang Raynia nampak ok sikit ...tidur pun lena..xde lagi dengar dia batuk bunyik kuat..
cuma selsema je la meleleh je...

budak berbalut tangan lepas kena amek darah....

Ok lah..dah nak waktu lunch..hari ni aku malas nak lunch..ingat waktu lunch ni nak tido jap..
hehe



6 comments:

diary_ciknaa said...

alahai raynia.. cepat sembuh yer adik..sian mama..

Aznor Ibrahim said...

gws raynia

Anonymous said...

get well soon sayang...

anez zamri said...

baiknye rania..pandai die tak susahkan mama ye..cepat sembuh ok syg!

Elya Roza said...
This comment has been removed by the author.
Elya Roza said...

alahai siannye sikecik