Followers

Wednesday, February 4, 2015

Bila anak demam lagi...






Tenggelam timbul blog aku ni..haih....
bukan apa...permulaan tahun baru ni xde la sempurna mana bagi aku....
sebabnya awal2 tahun hari tu dua2 anak aku kene HFMD...bila dah baik...
minggu lepas dua2 demam + batuk + selsema....
Start dari Raynia la...style dia demam...merengek2...mengamuk2...menjerit2 mcm kene rasuk je..
ada je tak kena..lagi 1 jangan tegur dia bila dia tengah main apa2..kalau tegur cakap "Nia! Jangan...." perghh..habis dia hempaskan diri dia kat lantai..tonggeng2...mengamuk2...dia tunjuk la tantrum dia tu...adoiiii...bertahan la orang dalam rumah  dengan perangai hangin dia tu.....
lepas 2 hari dia dah baik...Raees pulak demam + batuk + selesema...paling teruk dalam sejarah Raees demam kali ni....batuk teruk...demam panas...demam seminggu on off je...makan pun xnak..minum susu pun xnak...badan sekarang ni dah kurus kering..muka cengkung je...sedih aku tengok...kalau orang lain tengok mesti cakap aku x bagi dia makan...hmm....puas aku paksa dia makan..tapi dia xnak...:(
mula2 demam pergi klinik dulu..sampai dah habis ubat klinik..still x baik2 gak...
ada gak aku bagi dia madu...tapi xjalan pun..kalau Raynia batuk aku bagi madu kejap dia dah elok..

So hari Isnin lepas aku MC ...sebab aku x larat..hari Ahad tu Raees dok merengek nak minta dukung je....
hari Selasa pulak aku dah siap2 nak pergi kerja...sekali tengok badan Raees makin panas...
aku xsedap hati ..aku ambil EL bawak dia pergi Hospital Selayang....
pergi hospital ayah aku hantar..so aku berdua je la ngn Raees kat spital tu...
nasib la orang x rami...xde la lama sangat tunggu pun...
mula2 nurse check suhu...Raees ada demam sikit 37.7'C lepas tu kena ambil darah...
last Raees ni kena ambil darah masa dia kena jaundice dulu....
ni kiranya kali kedua la dia kena inject....melalak punya la kuat....air mata bejurai2....
aku pun sampai nak nanges sekali tengok dia mcm tu....dah la nurse tu cucuk jarum kat tangn dia darah xkeluar2....kesian aku tengok Raees dah sakit sgt...
lepas ambil darah..kena tunggu turn doctor panggil..tunggu turn ni actually x lah lama mana...tapi disebabkan aku tunggu result blood test..so jadi lambat la...
bila dah sampai turn tu...doc pon bagitau result ..Alhamdulillah...blood test Raees ok..x ada apa2 infection..
normal je...tapi tu lah..ntah kenapa la dia asek demam on off je...
so dapat lah ubat antibiotik + batuk + selsema + demam...
balik rumah aku terus bagi ubt antibiotik ngn batuk...lepastu bagi dia tidur...
bangun je tidur aku tengok dia dah ok..
dah mula ceria...dah mula nak main...

Dalam kelegaan aku tengok dia dah x demam..cuma tinggal batuk2  n selsema je..aku still risau sampai sekarang dia kurang nak makan...makan kadang2 2-3 suap or 2-3 sudu..dah xnak makan dah..
aku selalu tanya dia Raees nak makan apa...apa saja yang dia nak makan memang aku bagi..
kalau kat rumah tak de benda yang dia nak tu..gigih aku keluar pergi beli...
hari tu dia nak makan kek..keluar la malam2 aku gi beli kek..balik rumah makannya sesudu dua je...
mungkin tekak dia x berapa nak sedap sgt bila makan kot..yelah batuk kan..lagipun doc cakap tekak Raees memang merah...mungkin dia pedih....

Gambar latest Raees...kurus kan? :(


Sekarang ni harapan aku nak tengok dia jadi seorang yang pemakan...
bagi berisi sikit badan tu..xlah nampak kurus je...
Raees oh Raees....susah hati mama tengok keadaan awak nak.. (T_T)



1 comment:

diary_ciknaa said...

haah la aen..susut nampak raees tu..