Followers

Thursday, February 5, 2015

Alhamdulillah...rezeki di tahun baru 2015



Tiap2 awal tahun semestinya waktu yang ditunggukan..
sebabnya...awal2 tahun ni lah dapat Bonus dan kenaikan gaji....
minggu lepas sorang2 staff di review oleh boss and supervisor masing2...
masa turn aku memang dah rasa nervous bila nak kena review n..
nervous sebab nak dengar supervisor cakap apa pasal aku kat boss...

Sebelum tu supervisor bagi aku tengok review form yang dia dah isi untuk aku..
apa yang perlu aku tingkatkan..apa yg x ok..
sekali aku tengok dia tulis kat form tu Fully Competent.. 
Dia kata so far cara aku bekerja dorang berpuas hati...(walaupun sambil bekerja aku suka layan movie..hahaha..)
so bila dah berpuas hati tu...boss pun tawarkan aku untuk kenaikan pangkat...
daripada Admin Assistant kepada Admin Executive...


Aku xtau macam mana nak gambarkan perasaan aku time tu..gembira,terharu,sedih pun ade gak...
Boss naikkan pangkat aku..
Boss naikkan gaji aku...
dan boss bagi aku bonus 2 bulan gaji...
semua tu dah buat aku boleh senyum dan lega....(siapa x senyum bila dapat bonus kan2..)

Alhamdulillah sesangat ...rezeki untuk aku sekeluarga....
dapat lah duit bonus guna untuk beli barang untuk rumah baru nanti..hehehe....
Lepas boss review aku tu kan..dia tanya aku sama ada lepas ni aku akan berhenti kerja ke x..sebab dia tau aku ada beli rumah kat Klang..
aku pun cakap lah..xsure lah berhenti ke tidak...tengok keadaan...
seboleh2 boss aku x bagi aku berhenti kerja...dia cukup risau kalau aku berhenti...(sayang jugak dia kat aku kan)
Tapi tu lah aku sendiri pun xtau mcm mana nanti bila dah dapat rumah...
berhenti kerja atau tak..aku pun xtahu...
husband pulak bila dia tau aku dah naik pangkat ni..dia pulak sayang nak suruh aku berhenti kerja...
hmm..xpelah..tu nanti lah dipikirkan..selepas urusan pembelian rumah selesai..baru fikir mcm mana...

Walaupun dah naik pangkat..kerja aku tetap sama je...
adalah berubah sikit2...kalau dulu supervisor aku yang tolong..sekarang ni semuanya aku kena buat sendiri...
aku rasa lega sesangat....hasil kerja kite selama ni...boss pandang jugak.dan di hargai...
actually memang aku x sangka boleh sampai ke tahap mcm ni...
bermula kerja sebagai customer service di beberapa tempat...kemudian menjadi kerani account,kerani biasa di beberapa syarikat dan menjadi pembantu tadbir di company yang sekarang ni sampai lah aku dapat memegang jawatan executive ni...hmm..berbaloi dulu belajar ambil course Office Management...sememangnya ni semua related dengan course aku belajar dulu...
Alhamdulillah....tujuan aku kongsi kat sini bukan lah sebab aku nak bangga diri yang aku dapat naik pangkat ke ape...aku hanya nak kongsi kegimbaraan aku dalam blog ni..
sesungguhnya hasil kerja aku selama ni...berhasil dan berbaloi2....
terima kasih boss...terima kasih kepada supervisor yang banyak tolong aku selama ni..
dan terima kasih buat husband dan family tersayang......

p/s: ok next review on June15 ni...mcm x lama lagi je rasa...hahahah....


7 comments:

HanNis SaNia said...

Wow rezeki 2015. Hihihi tahniah dapat naik pangkat. Keje kat tmpt sy ni, keje mcm mn pun, bos ada favouritsm dia sendiri. Bkn orang nmpk. huhu sedih tapi lantak laa. Allah ada :)

diary_ciknaa said...

2 bulan bonus tu aen.. wah! hee..

MOMMYLIN said...

tahniah aeen.... bestnya bonus 2 bulan. jom belanja.. bahahah

ameris said...

tahniah ain... wahh bonus lg

DYatie ABakar said...

Alhamdulillah ain.. Tahniah.. Rezeki Allah bagi.. 2 Bulan Bonus lagi.. Naik pangkat Naik gaji.. Alhamdulillah.. :)

kehidupan sihat said...

tahniah sis

salam perkenalan ..jemput ke blog nana :)

Unknown said...

Tahniah-tahniah .....rezeki tahun baru. Kita jugak x dpt bonus...sbb baru tukau tempat keje baru....