Followers

Monday, August 11, 2014

Raya Kedua 2014





Kisah raya pertama dah setel...sekarang nak cerita pasal Raya kedua pulak..
Raya pertama malamnya pulak..packing2 barang nak balik kampung mak aku kat Johor..
kali ni balik Johor without husband...husband kan kerja...so dia x ikut lah...
lagipun aku balik x lama raya pertama malam tu aku gerak dalam pukul 10 malam...sampai Pontian, Johor lebih kurang pukul 1.30 pagi kot..lebih kurang mcm tu la...raya kedua malamnya aku dah balik KL..
kiranya aku balik beraya KL-Johor-Melaka_KL dalam 24 jam je lah...
standard tiap2 tahun memang mcm tu kalau balik dengan ayah aku...bukan dia nak duk kampung lama2...
nak cepat balik je...huuh...

amek gambar dulu sebelum begerak...n send kat papa...heheh




kembang hidung awk dik...raees lak dah nampak mcm muka orang besar lak kan...

aku balik Johor 2 kereta...1 kereta kakak aku..kakak aku bawak ibu n ayah ..n 1 lagi kereta aku..
2 kereta sebab x muat nak hangkut aku 3 beranak dalam 1 kereta..hahaha..barang dorang je dah penuh bonet kereta...
driver aku adalah BF adik aku...BF dia x balik beraya .so beraya dengan kiteorang sekali lah..
kena lah jadi mangsa tukang bawak kereta..hehehe...

pagi esoknya (Raya kedua) pagi lagi dah bangun...konon2 nak begerak gi beraya pagi tu lah..
tapi time tu kereta aku lak buat hal..minyak enjin kurang (gara2 x servis kereta sebelum berjalan jauh)
tu pun nasib baik ayah aku check...tu yang jadi  lambat...begerak gi beraya dah tengah hari kot...

tadaa...baju untuk raya kedua...PINK LAGIIII...
kan aku dah cakap..kenapa la mcm takde kaler lain aku nak pilih...haih...
kali ni sedondon dengan anak dara nie...
sebenarnya aku dah beli kain ni untuk buat baju Raynia n aku...tapi..bila ukur2 nak buat baju aku x cukup kain..so nak cari kain lain x jumpa..jadinya aku suruh MIL buat baju Raynia je lah..aku cari lain..
dah cari kain ni cari pulak kain untuk buat baju Raees..tapi x jumpa yang sama kaler dengan nie..tu yang dapat shocking pink tu...cari punya cari jumpa sedondon yang shocking pink je..kaler pink ni xjumpa..hmm...
so masa aku berjalan gi jalan TAR malam raya tu...terjumpa pulak 1 kedai ni jual baju sepasang ni sama pulak dengan kain yang aku belikan untuk Raynia ni..apa lagi..harus lah aku beli..
dah alang2 jumpa kan...
Akhirnya dapat lah juga sedondon dengan anak dara nie...
bila pikir2 balik kan..beli kain je 45 ringgit...
aku beli baju yang dah siap jahit ni baru RM50..hmm..cam x berbaloi je kan..




raynia dengan nenek...heheh..ni la ibu aku...

ni pulak kami 3 beradik..
yang tudung hitam tu adik aku,tengah2 tu kakak aku ...


selfie dengan mama dalam kereta...time ni anak dara ni dah merengek...merengek nak ape??
tengok kat bawah nie..



ha...merengek nak nie la.....heheh..
tengok tu...geram betul tengok nye..
ngantok n nak susu...tu pasal la dia merengek je..hehe..


muka baru bangun tidur..dah sampai baru pakai balik headband tu..:)


Dari Pontian, Johor ke Batu Pahat..dari Batu Pahat ke Merlimau,Melaka..lepas tu baru balik KL...
raya kedua tu pun jalan jammed jugak au...sampai rumah dalam pukul 12 malam cam tu lah...
esoknya Raya ketiga, Raya keempat, n Raya kelima daku kerja..
so xde citer raya lepas raya kedua tu yeh...heheh..Raya kelima tu pun kerja setengah hari..
lepas tu gerak balik Perak..belah husband pulak..
macam biasa..tunggu next entry...hehe..

eh jap2..korang nak tau tak..punya la best jalan jauh2 kesana sini..sampai x sedar kereta roadtax xde..hahahah..
roadtax aku tertinggal kat rumah..masa lepas renew haritu..x tampal2 lagi ..pastu time raya pertama.husband bawak keluar dari kereta konon nak tampal la..sekali xsempat..dia tinggalkan je kat dalam rumah..
so aku ni pulak terlupa..dah sampai Johor..husband call kata roadtax kereta aku x bawak...
gila gamble la jalan jauh road tax kereta takde..jangan kata roadtax kereta yang expired tu ada lagi.memang xde langsung...heheh..tawakal je lah time tu harap xde roadblock..hehehe....




3 comments:

diary_ciknaa said...

comel sangat la raynia ni.. beraya sakan yer..

Aty Fared said...

comel si adik.. :)

Chekgu Azrine said...

Alahai..baik punya gamble tuh!!!
Nasib baik xd apa2 tau