Followers

Friday, March 7, 2014

Telenovela Be Careful With my Heart memang besssttt




Kalau la dulu orang sibuk menggila tengok citer I Love Mr Arrogant, Playboy itu suamiku. Ariana Rosse
aku pulak menggila tengok telenovela kat TV 3 cerita nie...



haa...citer Filipina BE CAREFUL WITH MY HEART..
siapa yang tengok jugak angkat tangan!!! heeheehe.....
aku mula2 terjebak tengok citer ni time start cuti bersalinkan Raynia tahun lepas..
mula2 tu just tengok macam biasa2 je...sebabnya...hari2 kot mak aku tengok..
lepas mak aku..ayah aku pun tengok sekali....
tepat je pukul 3 petang mesti laki bini ni dah dok depan tv...
bayangkan lah ayah aku pun minat jugak tengok citer nie...senang citer dorang x penah miss la tengok..
so kalau dah hari2 tengok..aku pulak time pantang dok kat ruang tamu...
sah2 la terjoin tengok hari2 kan...
lama2 terus jadi minat pulak...

Tiap-tiap hari Isnin-Khamis pukul 3 petang..aku layan cerita nie..
haa..jangan tak tau..time2 kerja pun sempat melayan jugak tau..sambil buat kerja..sambil tengok drama..
xpayah tengok tv..sekaran ni tonton live kat internet je..hehe..
aku selalu tengok Live TV3 kat TONTON..ala sejam je pun..xlama kan..
agak2 ketinggalan..aku tengok ulangannya..mudah kan ..bukan susah pun..hehe..

Ceritanya best sangat...aku google kan..citer ni rating tinggi and top kat Filipina..
pelakon2 dia pun..perghh..lawa2..hensem2 gitu...
especially hero n anak lelaki hero tu..Sir Richard @ Sir chief  n Luke..hehe..
pelakon utama dia Jodi..sebagai Maya Dela Rossa..bagi aku dia lawa...comel..sweet je muka dia...
Maya ni luar dari citer ni sebenarnya janda anak 1..(amboii sampai luar citer pun aku korek kan..hahahah..)
minat punya pasal instagram dua2 orang pelakon nie pun aku follow...
aku x ingat la IG dia apa..tapi memang aku follow la...




Yang ni antara pelakon2 dalam cerita nie..
sinopsis cerita ni boleh refer kat link ni atau ini
malas aku nak citer panjang2 pasal sinopsisnye..senang citer..
Maya ni budak kampung..datang bandar nak cari kerja..cita-cita dia nak jadi pramugari..
tapi bila sampai ke bandar Manila dia kena tipu dengan agen cari kerja..lepas tu terjumpa lah Sir chief nie..
Sir chief ni..orangnya tegas..memang susah nak senyum la..bila Maya nie dah cerita segala-galanya kat Sir chief..Sir chief bersetuju untuk tanggung dia belajar..tapi dengan syarat kena jadi pengasuh kepada anak2nya.. Maya pun setuju..
start Maya bekerja di rumah Sir Chief ni..banyak perubahan yang berlaku..antaranya anak asuhan dia Abby daripada x bercakap (membisu sejak kematian ibunya) terus boleh cakap dan menjadi rapat sangat dengan Maya...hubungan antara anak-anak n bapa semakin rapat...anak kedua Sir chief ni Niknik dulu x suka dengan Maya dah jadi suka...
kiranya Maya ni menjadi kesayangan semua orang..baik kat rumah tu or kat kampungnya...
memang watak dia disenangi oleh orang..
sampaikan dia jatuh hati dengan majikan dia nie...
walaupun majikan dia ni nampak bengis...
lama-kelamaan...majikannya(Sir chief) pun menaruh hati kat Maya....
(fuuuh..lap2 peluh aku nak tulis sinopsisnya nie)
apa kata korang tengok je lah yeh..sekarang ni dah episod 80++
dah sampai part Sir chief ajak Maya keluar date..
apa akan jadi lepas tu..kena la tunggu minggu depan yeh...hehehe..



korang boleh agak x pengakhiran cerita dia cam mane..hehe..
sweet kan dorang nie..aku suka betul tengok...
ni lah drama Filipina yang kedua aku suka tengok selepas cerita Sanay Wala Nang Wakas dulu...
(haa..berapa tahun punya cerita tu) 
kalau dulu dalam cerita tu aku minat pelakon wanita dia Kristine Hermosa dan pelakon kacak dia Jericho Rosales..
sekarang nie aku minat dorang ni pulak Jodi Santamaria dengan Richard Yap..







apa lagi..jom la tonton!!
:)


3 comments:

safurara said...

ala dh lama x tgk cite gini aeen.hehehe.asek sibuk dgn anak je.

ieza ashaari said...

Argh..blh giler byg tgk cite ni oi..tiap kali tgk sir chief ni,za blh byg husband plak..kohkohkoh..

Siti Nursyamimi said...

mak mimi memang layan giler citer ni..kdg2 mimi tumpang gak tgk tp xleh nk fokus mana sbb bz kejar mngejar ngan yaya..hehehe