Followers

Wednesday, March 5, 2014

2nd baby: Reesya Raynia dah 4 bulan




Hari ni genap 05/03/2014 genap lah usia Raynia 4 bulan...
cepat tu xpayah cakap lah..memang rasa cepat sangat dia membesar...
makin bulat sekarang nie...hehe..


berat x pergi check lagi...nanti tunggu next week nak bawak Raees gi cucuk baru timbang sekali..



perkembangan terbaru Raynia..makin bijak..makin cerdik..
pantang bila kita tegur dia akan senyum meleret or gelak..
sekarang ni dah pandai mengiringkan badan...
gaya nak menyiarap..tapi x pandai lagi...
kalau kita menyiarapkan ok lah...

sekarang ni susah sangat nak tido...argggghhh..dia x macam Raees yg senang tido...
Raynia ni boleh tahan mata dia dari petang sampai kul 12 malam...
lepas tu tido..kang kul 3 pagi bangun nak nenen...


dah pandai sekarang pegang benda..bagi mainan ke dah pandai dah pegang..
letak kat play gym..pandai tangan tu dok pegang mainan yang tergantung tu...
xboleh tinggal sorang2...anak dara ni pun lasak oii..tido mane pakai bantal..
letak kepala kat bantal..x sampai 5 minit bantal ntah ke mane...dia nye ke mana...




sekarang ni pandai tunjuk perasaan....kalau bawak dia keluar  memang dia akan senyap...sepatah bunyik pun xde..tapi kalau dah masuk dalam rumah...mak oiii...meraung xnak masuk..pas tu bila kita duduk pun dia meraung gak..berdiri n jalan2 kat dalam rumah baru dia ok..
kalau pegang dia..lagi lah x reti dok diam...kalau x pegang betul2 boleh terlepas...gaya macam nak berjalan je tau..nak orang lepaskan dia..


ha...ni habit dia nak beranjak ke 4 bulan ni...suka nau isap jari...
bagi pacifier di buangnye...jari tu gak dia suka nak isap...
isap pulak jari telunjuk..kadang tu semua2 jari masuk mulut....
cot cot cot..bunyiknye...sampai tertido pun boleh tau ...sekarang ni memang jarang dah pakaikan mitten..
sebabnya xsampai 5 minit pakai lenjun...so better xyah pakai...



dia akan isap jari bila dia lepas nangis...time dia boring...time nak tido..n time lepas menyusu..
oh lagi 1..time tengok tv...Raynia ni suka tgk tv..bukak la citer apa pun..bukan main kusyuk dia tengok...
ntah pape citer kadang2 tgk dia tergelak sendiri tgk tv..hehehe....

lagi 2 bulan nak start makan..mama nak pastikan yang Raynia start makan masuk 6 bulan..
xnak peristiwa lama berulang lagi...xnak jadi cam abg Raees..3 bulan MIL dah bagi makan..sob sob sob...








3 comments:

Umi Qi said...

Sedap betul nama Reesya Raynia...pandai lah pilih nama...besar dh anak dara aeen ni...bila nak peluk si raynia ni eh..geramm tgk

Amalina Hussain said...

comel sgt...semoga membesar dengan baik.. :)

Cik Puan Rara said...

Ya Allah comei nya.rinduuu nya bau baby.basah2 lencun baju dgn air liur ye.hehehe