Followers

Tuesday, April 30, 2013

2nd pink book for 2nd pregnancy.. :D







tadaaaaa...adoyaii..rasanya baru je lagi menghadap buku pink nie..dah dapat buku pink baru...eheheh...
ikotkan nak buat buku ni masa 4 bulan nanti...
tapi dah x sabar sangat...last week aku pergi buat...
oh yea..usia kandungan aku sekarang dah masuk 3 bulan lebih..Alhamdulilah......:)

Yg malasnya gi KK nie macam biasalah..berjam2 kena tunggu..
aku half day kerja..pergi KK belah petang...
pukul 2 pergi...pukul 5 ptg baru habis..fiuuuuhhh.......
dah la bawak Raees..naseb lah husband ada..tu pun dah merungut sebab lame sangat nk kene tunggu...

Masa kena interview nurse tanya la jugak..xde rancang ke? aku cakap lah ada..rancang sendiri...
pas tu nurse cakap tu bukan rancang kalau rancang sendiri..mesti terlajak..heheeh....
so far ok lah..xde lah kene marah2 dengan nurse or doktor ke sebab pregnant kali ni rapat kan...
cume doktor pesan..lepas ni kene ambil perancang la...

So far Alhamdulilah..buat check up kali pertama nie...semuanya ok..
tekanan darah ok...kencing ok...
HB?? 
haa...for da 1st time.. HB aku 11.1..
masa pregnant kan Raees dulu HB aku xpernah cantek...tiap2 bulan gune pen merah je....
sampai lah Raees kuar..
tekejut gak la tgk HB kali nie...hehe..harap2 maintain la sampai nak dekat2 bersalin nanti...
berat aku lak pregnant 3 bulan berat 63kg...xtau lah sampai bape kilo nak naik lagi nie...
last time cukup 9 bulan berat 69kg..lepas bersalin 65kg...
pas tu diet sikit...turun 60kg...xsempat nak turun lagi..dah pregnant balik...tup2 naik 3kg...hahahahaah....

Alhamdulilah..doktor buat scan hari tu..
baby ok...lepas ni usia kandungan 28 minggu baru wat scan balik..
tapi aku macam biasa lah..every month akan buat scan kat klinik swasta n check up jugak..:)

Sepanjang 3 bulan mengandung ni masa awal2 2 bulan aku kene muntah2..makan je keluar balik...
tapi sekarang dah ok lah..jarang la nak muntah..
mengidam?? sekali sekala je...
yg lebih2 mengidam husband aku..perghh..nak melayan kan mengidam dia tu..kalah aku yg pregnant nie...
mgidam nak makan donut J'Co la...mangga la..dia xpenah2 beli mangga..spjg aku pregnant nie..dia rajin sangat beli..habis je beli...makan pun kalah kan orang yg mengandung...hehehe...
nasib x mgidam yg pelik2...hehe..tapi nak melayan tu..penat tau...pas 2 sakit pening aku semua transfer kat dia...kadang2 dia sakit kepala, muntah , xsedap badan..
aku??releks je lah..hahahahaha.....
cuma dah jd mcm tu..nk layanan yg lebih la..manja sangat...hehe..

Next checkup 22/5/13 nie..hope everything will be fine...

P/S: oh yeee..masa pregnant kan Raees aku kena kencing manis..kali ni nurse tnaya last time ada sakit apae2 x kencing manis ke apa..aku jawab x..history family pun aku cakap xde sakit..padahal ade..hahahaha..
malas la nak pjg2 cerita lagi..aku jawab semuanya xde..tu yg sticker kat buku tu kaler putih..kalau x kaler kuning..hehehe...

6 comments:

Julia Johari said...

Syukur...terbit buku pink utk adik raees besttt ye :)

putEri_sEmalu said...

nak tanya, pasal kencing manis tu misi tak cek buku lama ke?

next time kalau ada rezeki, nak cakap xde jugak la hee..

Aeen said...

@julia:Alhamdulilah..dah buat gak buku..asek postpone je..heheh...

@puteri_Semalu: 2 lah..xde lak dia check buku lama...xtau la akan dtg nnt cmne..hahah

leeza said...

tahniah utk 2nd baby ;p hihi~ rancang sendiri terbabas.. hihi~ tp utk buat buku pink ni, die mintak buku pink lame x??

leeza said...

eh! mate raees bulat macam mate umar lah ;D comel!

Aeen said...

@Ieeza:tq..2 lah..rancang sndri..trbabas la..hehe..xde lak dy mtk buku pink lama..kalau mtk..abes la...hhehe