Followers

Monday, December 31, 2012

2012 dalam kenangan......




31/12/12..
mesti ramai yg tengah cuti hari ni kan..
besttnyaaaa....cam aku..kena kerja la ari nie...huuhu...
mood nak wat kerja da xda dah sebenarnya...xsemangat dah..sebab mood untuk cuti esok tengah membara..hehe..
macam2 plan nie..al maklum lah..hari ni gaji..mula la pikir nak beli itu ini...haish...

Hari ni dapat balik kerja awal sikit..boss bagi pelepasan balik pukul 5 petang..
biasanya waktu balik kerja office aku ni pukul 6.30 ptg..so.ermm.boleh lah..drp balik cam biasa je kan..
ikotkan nak jer mintak half day...tapi cam rasa sayang jer nk gune cuti yang ada balance 2 hari lg je utk tahun 2012 punya...so..kena la carry forward ke tahun depan..lagipun tengah mengumpul cuti coz nak gi holiday next year..heheh...

Sebelum menutup tirai 2012...
aku akan flash back memories yang berlaku sepanjang tahun 2012 nie..
sob sob..tibe2 rase sedih lak..

Tahun 2012 adalah tahun yang amat bermakna buat aku....Ada antara azam2 aku yang dah tercapai...
:D

PERTAMA


seawal bulan Januari 2012..aku di sahkan hamil...YA Allah..rasa syukur sesangat time tu..x sangka yang aku akan hamil seawal ini...Alhamdulilah atas rezeki-Mu Ya Allah....
selama 9 bulan ku kandung anak dalam perut ini..ke hulu hilir bersama....
Pada 11 September 2012 jam 10 pagi..telah berubah segalanya...
lahir lah hamba Allah yg cukup bermakna buat aku dan suami...
iaitu... RAEES RAIMIE BIN AHMAD RAFIE

Raees selepas beberapa jam dilahirkan...





wahhh..jerawat mama banyak kat dahi time ni..


huhuh...rasa rindu lak time moment2 nak bersalin nie...terasa nak bersalin lagi je..hehehe...

Now Raees sudah menjangkau 3 bulan 2 minggu 6 hari..
tinggal seminggu lebih je nak masuk 4 bulan...huhuh..begitu cepat masa berlalu...


Azam 2012 nak dapat anak sendiri..Alhamdulilah...tercapai...

KEDUA

Alhamdulilah...kereta yang aku gunakan sejak dari tahun 2010- sekarang...Proton Waja..
dah habis di bayar.....
walaupun ia bukan kereta baru.. (kereta abang aku yang aku continue bayar..) tapi tetap bermakna bg aku..
rasanya kalau beli kereta baru..sampai sekarang belum habis bayar lagi kan..
so bila dah habis bayar ni...xde dah pening2 kepala nak pikir bayar duit kereta...
yang bulan2 kena bayar RM 760 ...perghhh..sakittt wooooo....

jadi model kereta kejap..heeheh...pic ni masa baru 2 bulan kahwin...hehe..

lepas ni husband nak tukar kaler kereta lak...nak tambah2 la apa yang patut..bagi nampak new sikit..heh..

Ermm..rasa aku dua ni je lah kot Azam 2012 yang dah tercapai...
Azam yang tak tercapai lagi akan di bawa ke tahun depan 2013....hehe..
Antara Azam 2012 yang belum tercapai adalah..

1) nak ada rumah sendiri...sekarang ni aku still tinggal dengan family aku...but now bila dah ada anak..elok lah rasanya kiteorang cari rumah lain...cik joe xnak sewa..dia nak terus beli...2 yang sampai sekarang stay dengan family lagi..coz cik joe xnak sewa luar...patutnya tahun lepas nak cari rumah...tapi xsangka yang aku akan mengandung...so terpaksa postpone dulu beli rumah....InsyaAllah..tahun 2013 ni akan sambung balik pencarian membeli rumah..:)

2) Nak tukar kerja..... dah hampir 3 tahun aku bekerja di company sekarang nie..memang ok..tersangat lah ok...dekat pun dekat dengan rumah....saving banyak dari segi minyak n makan...
tapi aku kesian kat husband yang kerja kat Klang..terpaksa ulang alik ke Gombak untuk gi kerja..So kalau lah kami dah dapat beli rumah nanti..kalau dapat beli rumah kat Klang..terpaksa la aku bekorban untuk cari kerja baru kat sana....humm..ikotkan cik joe dia x bagi aku tukar kerja...tapi tengok lah keadaan...
lagi 1 kalau aku dapat better offer dari kerja aku sekarang aku akan tukar kerja gak..huhmm..

3) Tambah anak lagi kot??hahahahhahahah......mungkin belum masanya lagi...aku nak besarkan dulu Raees , nak stabilkan kewanagan kami lagi ...dah ok..baru boleh plan tambah anak...tapi kalau TER ada..xleh nak tolak..rezeki tu..heeheh...

4) Dimurahkan rezeki dan dikurniakan kesihatan yang baik kami sekeluarga...Aminnn...

5)Mendisplinkan kembali untuk bayar balik pinjaman PTPTN..huhuh...

So far azam 2013 or azam baru selain tambah anak tu...xde lagi..semua azam yang tahun 2012 diusahakan untuk Azam 2013..kira carry forward lah..hehe...

Kepada semua blogger2 tersayang...
saya ucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2013..
semoga azam anda semua akan tercapai...dikurniakan kesihatan yang baik sepanjang tahun...:)






5 comments:

Siti Nursyamimi said...

yg part no 5 tu plg best ~ byr blk ptptn..ni kene masuk dlm azam 2013 mimi gak r jwbnye..hehee

Ezza Z said...

Selamat tahun baru 2013 aeen.

puansazusarin said...

alaaaa tambah lah anak thn dpn..kih3

Aeen said...

@mimi:tu la kan..plg best...hahah..2 pun nyaris terlupe nk kene byr..hahaha..

@ezza: Selamat tahun baru 2013 ezza..

@puansazusarin: hohoho...insyaAllah....jom kite same2 tmbh anak..hehe..

Aty Fared said...

Selamat tahun baru..:-)