Followers

Thursday, June 7, 2012

Check-up untuk 6 bulan




Semalam Rabu (06/06/12) aku MC...
MC coz gi check-up untuk 6 bulan punye...+ kene buat BSP skali....

So far check up kali ni ok sikit la dari bln lepas..
HB aku naik sikit...
berat bdn aku sekarang 66.5kg..naik 0.5kg je...
but nurse kata ok...tp still kene naikkan berat lg...
aku lak risau kang naikkan lagi..terus naik mendadak lak...hehehe...

Cerita pasal BSP pulak..adooiii...sedihhh...
BSP aku waktu pagi pukul 8..tinggi sikit 6.3.
padahal malam sebelum tu aku puasa...cuma aku ada minum air kosong je lah tengah malam tu..
effect jugak ke??huh..
lepas check BSP kul 8 pg tu...nurse suruh aku gi makan dulu..
tapi aku xnak..aku continue tunggu turn untuk jumpa nurse..
perghhh...kat sejam gak la tunggu giliran..
macam biasa dengar nurse membebel...pas 2 check perot n jantung baby...
jantung baby ok...normal..
than kene jumpa doktor lak untuk scan baby.....
huh...yg xbestnya kalau scan kat klink krajaan ni...kalau husband ada...dia xleh masuk sekali..
huh..tapi semalam aku pergi check-up sorang2..husband aku kat umah tidor ngn lenanya...boleh??huh...

masa scan tu doktor check tulang baby ok...perot...semua2 lah ok..alhamdulilah....
tapi..aku xdapat detect la apa anak aku buat kat dalam tu...
aku tanya doktor..mana kepala dia ..xnampak pun...
pas 2doktor gitau la keduduak anak aku macam mana....
doktor tunjuk la kepala anak aku mengadap ke bawah..kaki nya ke atas...
patot la time tu dok menendang2 je dia..rupenye dy menonggeng tunjuk bontot kat mama dia..hehehe....
seronok je tengok..tp kesian kat papa la...xdapat tengok baby time tu...

lepas dah jumpa doktor tu...aku kena pergi bilik suntikan pulak...
untuk inject kancing gigi.....
last kene inject kat bahu time sekolah dulu ...time form 3..
adoiii...lepas inject memang rasa sengal2...rasa pedih2..
time tido agak seksa gak..sebab aku inject belah kanan...
so bila tidur mengiring ke kanan...sakit.....xboleh nk mengiring ke kanan...
kena la mengiring ke kiri or terlentang...kesian cik joe...aku tido xleh mengadap dia...hehehe..
sebab dia tidur sebelah kanan..aku sebelah kiri...:)
sampai sekaran wooo terasa kesengalan nye.....xtau sampai bila rasa ok...
kalau terlanggar sikit je rasa pedih....

keseluruhan bacaan BSP aku...

8.00am - 6.3
12.00pm - 4.3
6.00pm - 7.9
10.00pm - 7.4

petang ngn malam tu bacaan aku tinggi...
padahal aku 1hari semalam x minum air manis..minum air kosong je..dengan x makan nasi..
aku hanya makan bihun grg sikit ngn roti bun sardin je..
effect tu ke bacaan aku leh tinggi ek??
tp dktor cakap memang gula dalam darah aku dah start nak tinggi nie..
so kena kawal pemakanan...then doktor nak setkan appointment aku dengan dietitian nanti..
huhu....
nak2 aku ada sejarah family yg mengidap kencing manis..so risiko tu tinggi la kalo prgnant nak dpt kencing manis ni....huh..
adooii..lepasn ni kene control makan laaa.....huuh...




2 comments:

safurara said...

65 je? lahhhh kira ok lh tu.rara last month timbang 68kg.minggu depan mau 72kg.muahahaa sabo jelah.

Aeen said...

aah 65 je...huhuh....cmne la nk bg naik lg...ni pun kene control mkn gak...hehe..kang naik terlebih kang..kne minum air gula lg lak...hehee..