Followers

Monday, March 12, 2012

Airmata di Hari Sabtu 10/03/12 ......huhuhuh....




Hari ni betul2 xde mood la nak keje....
lemau je rasanya....
sebabnya rindu sangat dengan husband....huhuh....
Hari Sabtu lepas, pada malamnya cik joe dia bawak mak n adik2 dia balik kampung kat Parit Buntar, Perak..
Actually hari Sabtu tu jugak aku , cik joe n family aku ada kat Pontian, Johor..
kite orang pergi Johor hari Jumaat malam...hari Sabtu dah balik kl blik..
gerak malam pun sampai Johor pukul 2 pagi..kiranya 24 jam jer lah kiteorang gi sana..
pegi pun sebab saja je nak ziarah adik ibu ku...da lama kiteorang x balik sana..
lepas tu pagi sabtu bawak cik joe gi memancing kat laut....
aku pun follow sekali cik joe gi memancing..naik bot..huhuh..
alhamdulilah..xmabuk..heheh...

Dalam kul 4 petang pulak kiteorang gerak ke Melaka lak..
ziarah kakak ayah pulak....lepas maghrib baru gerak balik KL..
dari Melaka ke KL cik joe yg drive...
sampai rumah dalam kul 10 mlam...
aku pun terus lah packing2 brg cik joe nk balik kampung..
time ni muka aku masam macam cuka...sebabnya berat hati nak biarkan cik joe balik kampung...
bila dia cakap sikit ngan aku , aku macam nak marah dia je bila ckp..
pandang muka dia pun aku x nak...
mana tak nya....belum hilang lagi penat drive dari melaka ke KL..
malam tu jugak nak kena drive dari gombak -kl (pick up mak n adik2 dia_ - perak...
letihhh tu....
macam x sempat nak balik keesokkan harinya pulak..padahal xde nak kejar pape pun balik sana..
huh....
lepas dah siap packing barang2 dia...cik joe tgh bersiap2..aku lak dok termenung je kat tepi katil..
aku perasan cik joe tgk aku...tapi aku wat cam x layan...lepas tu aku terus turun bawah...
start kan enjin kereta...kemas2 sikit dalam kereta n dalam bonet kereta tu..
aku buat cam tu pun sebabnya nak tahan dari sedih, marah huhuh...
sebelum dia pergi tu...dia minum air nescafe dulu nak hilang kan mengantuk bila drive nanti...
time dia minum tu pun dia tengok je aku...aku pun sikit x pandang dia...
huhuh...jahat kan aku nie....:p

selesai je minum...dia mintak diri kat mak n ayah aku yg dia nak gerak dah..
bermula lah drama ombak rindu di depan rumah.....huhu....
time ni hati aku dah rasa macam kena cucuk2 jer....turun naik nafas aku menahan dari nak nanges....
mana taknya....lepas kahwin ni la kali pertama aku kena tinggal lama2...selalu kalo dia tinggalkan aku pun seari jer....ni dari hari Sabtu sampai lah hari Selasa.. (esok)..
pas tu aku salam dia...dia pesan kat aku jaga diri baik2...dia sayang aku....
lepas tu dia cakap jangan nanges la..aku cakap la..mana ade nangis....padahal mata aku da berkaca dah tu...
dia cakap kalo aku nanges..nanti dia nanges jugak..
haaa..time ni lah aku menanges gilaa...sbb da xtahan dah....terus dia peluk aku..
aku lak cakap kat dia "pa tinggalkan mama...." pas 2 aku tgk dia pun dah nanges gak...
meleleh2 air mata dia.....
ni lah kali kedua dia menangis dpn aku..
kali pertama masa dia dalam rekrut dulu....
dalam dok menanges tu kiteorang boleh gelak2 lak...kira nanges dalam gelak ar.
sebab rasanya kelakar je nak nanges.....
bukan dia pergi mana pun...just balik kampung jer...
dia pun x pernah tinggalkan aku lama2....
pas 2 dia bagi aku tisu suruh kesat kan air mata aku yg dah macam hujan tu..
aku suruh dia cepat pergi..selagi dia x pergi..selagi 2 aku nak nanges jer....
dia pun cam berat je nak tinggalkan aku time tu...
dia x bagi aku dok luar tunggu sampai dia dah pergi..
dia suruh aku masuk dalam rumah..baru dia pergi...
aku pun masuk lah...
sambil lap air mata...xnak bagi kantoi ayah n ibu aku.....

selang bberapa minit lepas dia pergi tu..dia call aku...
dia cakap jangan nanges lagi....nanti lepas dia balik dari kampung...
dia bawak aku gi bercuti pulak...
(nak sedapkan hati aku...)
huhuhu....time ni dah boleh senyum sikit....

tapi bila nak tido jer...banjir lagi pipi aku...
menages sebab ingat kat dia...pas 2 dah rindu lak...
pagi2 bangun mata bengkak jer...huhuh....

Alhamdulilah..cik joe pun selamat sampai kat kampung pukul 3 pagi hari Ahad semalam...
huh..seronok la dia dok kampung tuu...huuh..
jelesssnyaaaaaaaaa x dapat ikot....

haish...bila difikirkan balik time kiteorang ni nanges..terasa sweet sangat..pas 2 terasa kelakar pun ada..
heheeh...ni lah kasih sayang bila orang dah kawen....lagi sweet..heheh..


No comments: