Followers

Monday, January 9, 2012

Harus makan & minum yg berkhasiat...=D



Sejak tahu aku da pregnant nie..
apa lagi..esoknya terus gi cari susu untuk aku n untuk baby dalam perut nie...
hehehe.....
terus heret cik joe gi Giant..gi cari susu yg sesuai..
lama gak ar kat tempat susu tu ...xtau nak pilih mana...
yg tolong pilihnye dah tentunya cik joe...heeeh...
aku ikotkan je...
tapi yang penting aku xnak susu putih....
tekak aku mmg susah nk telan susu putih...
kalau susu tin pekat manis tu leh la..hahahhaha....

so susu yg jadi pilihana adalah 


Anmum Materna perisa coklat...


yayyy...kalo macam ni...sedap la sikit nak minum.....;p
buat masa sekarang ni aku hanya minum pada waktu malam sebelum tidur je..
pagi aku x start minum lagi.....
InsyaAllah..esok kot..heheh...

Masa gi check up hari tu..doktor xde bagi ape2 ubat pun...
dy just suruh aku continue makan ubat yg aku makan sebelum ni...
iatu asid folic...so mmg asid folic je la skg ni ubat yg aku mkan...

Selain tu jugak cik joe suruh aku makan yogurt ..
aku lak yogurt ni ade kureng sikit la nk mkn...
tp kena pakse gak..
so pilihan yogurt aku untuk cubaan yg pertama adalah dari nestle...

terkial-kial aku nk mkn ni tau....asik kena marah ngn cik joe je...
sebab sush sgt aku nk abiskan...
huhuhu....
tapi sejak 2-3 hari ni so far ok la aku berusha gak la nk mkn ni...
yg lain2 tu aku mkn macam biasa...n lebih kan jugk la mkn buah...

Buat masa sekarng nie...aku xde lah muntah2 sgt...sehari tu  sekali je la muntah...
mual tu ade lah....yg lain..so far xde...saket perot tu ade la kdg2...
saket sebab nak uk uk....tapi....agak payah gak lak nk mbuang...
mcm sebelit.....peritttt.....uh..




4 comments:

Unknown said...

wah,tahniah
alhamdulillah
bru tau....
hehehehe
samelah umur anak kte

Aeen said...

heheh...tanks ekin...aah same la umur kan...heh...

safurara said...

best nya aeen.congrats =)

Aeen said...

tank kiu rara.....=D