Followers

Monday, May 9, 2011

Last Weekend yang memenatkan.....



helllowww my blog...
Weekend lepas x sempat pun nak update blog...
coz  busy menguruskan macam2 hal...

Hari Sabtu lepas pergi hantar kain untuk wat baju raya kat butik my fwen cik nanee..
Bawak sekali adek cik joe..dia pun nak tempah jugak..
Sekali aku tempah..3 helai kau...
Sekali gus hantar...kain time hantaran tunang ari 2, kain bakal mak mentua bagi..n kain ibu ku bagi...
Beratus gak lah kena....huhu..takpe2..dgn cik nanee leh kautim harge kan2...grrrr...

Lepas dari hantar kain ..aku xde nak pergi mana2 pun..cik joe terus hantar balek..
sebabnya aku ade kerja kat rumah..nak kena kemas2..
buang barang2 yg xnak pakai..
itu pun baru kemas store je da makan masa seminggu...

Actually banyak lagi kerja nak kena buat..so weekend aku xde nak pergi enjoy2 sgt..
Dgn nak cat rumah lah..buat renovation lagi..
Parents aku dia nak lapangkan dalam rumah tu..
Taknak crowded2 dengan barang...

Ayah aku nak..sebelum bulan puasa ni semua hal2 berkaitan dengan rumah dah setel.
dat y kena bekerja keras sikit..lagi pun aku hanya ada weekend je boleh tolong dorang mengemas..
Hari biase kerja..so kesian kat ibu n ayah..dorang bdua je yg buat kerja..:(

Hari Ahadnya pulak..aku terkecuali dari operasi mengemas rumah..
Sebabnya kena follow cik joe ke Nilai 3 untuk beli barang kahwin nanti..
bunga telur,cenderahati dll untuk belah dia nanti...

Gila au kami ni..2x trip dalam 1 hari tu ke Nilai..
mana tak nye..cenderahati 1000pcs..
ada 6 kotak besar..nak sumbat dalam bonet kereta waja kami..
mana muat!!!..so..kena lah tinggalkan parents dye kat Nilai dulu...
coz..dorang pun ada lagi barang nak beli...
then aku n cik joe je lah gerak balik kl hantar barang...

Naseb x Jem..n Nilai 3 xlah jaoh sgt dari KL..
kalo x jem..x banyak kereta..20 minit sampai lah..
Kalau byk kereta tapi x jem sgt..dalam 40 minit sampai..
Dah sampai tu nak angkat barang dari kereta ke rumah cik joe..
Cik Joe dok rumah flat.tingkat 3 lak tu..
brape kali turun naik..turun naik..dgn cuaca panasnye lagi...

Selesai angkat barang baru lah gerak balik ke Nilai..
1st trip aku drive...2nd trip cik joe lak yg drive...
Amek parents dia..n beli lagi ckit barang yg dikehendaki..
terus balek...Sampai rumah cik joe dah petang..
Aku dok releks jap..lepas 2 baru gerak balek gombak..

Perghh..superbb mgantok giler....
tangan saket..sampai kena urut...yelah..angkat barang byk la kate kan...
kihkihkih...
Boleh dikatakan weekend yg paling memenatkan lah minggu lepas..
Sampai sekarang still rasa penat n mengantukkk...
Zzzz........



No comments: