Followers

Monday, April 18, 2011

PREPARATION FOR MY WEDDING: Done with kain nikah + kain untuk family + cadar katil pengantin


Assalamualaikum semua..

baru la hari ni berkesempatan nak update citer pasal Hari Jumaat lepas..Jumaat Lepas kan aku MC...(15/04/11) MC sebab nk gi shopping...hehehe....

Pagi dalam pukul 10...aku gerak dari rumah dengan ibu,kakak n adikku..sebelum 2..pergi HKL nak ambil kakak ipar aku dulu..WAJIB bawak dy sekali..coz dy pandai ckit nak tawar menawar nie..Sanggup amek half day je..demi teman kan aku...huhu..begitu juga dgn kakak aku..amek cuti juga..huhuhu..aku hargai pengorbanan kalian...

hari Jumaat lepas..adalah hari last day Sales kat Jakel..bukan Jakel je..kebanyakkan kedai pn last day Sales pun hari Jumaat hari 2..



Dipendekkan cerita..hari Jumaat 2..aku beli kain utk baju nikah L/P..warna kain 2 ..aku susah ckit nk describe mcm mane.. tp ala2 kaler peach lar..nak tunjuk gambar pn..xsempat nak ambil lagi..nanti..aku rajen..aku tunjuk la..kalo x 2..xde lah..hehehe..beli kain nikah..include sekali dgn veil dipakai time akad nikah nanti..

Selepas cari kain nikah...kiteorg cari pulak baju untuk family....nanti time wedding aku nanti..family aku pakai baju kaler..pink + purple..Lame giler dok dalam kedai Jakel 2...dari pukul 10.30 pg..smp la pukul 1.00 ptg kiteorg kat dlm kedai 2...sampai x sedar orang da ramai..coz time 2 dah waktu lunch...

Selesai bab baju utk nikah..n baju utk family..kiteorg beli sekali cadar utk katil bilik pengantin...mak aku la nk cadar yg baru..kaler pink au..heheh..Actually kalo kat jakel..kite da beli byk2..dpt kurang harga..bukan ckit je kurang..byk lak 2...bayangkan lah cadar yg harga dlm 1.7k boleh dpt dlm beratus jer..Sape xnk kan??

ok.. DONE bab kain nikah n baju family..kiteorg tros kan cari kain utk raya sekali...senang beli ceap2...lagi pn sekarang da bulan brape dah..nanti taylor xnak amek tempahan pulak..

Kiteorg keluar dari Jakel hampir pukul 2...lepas 2 pergi cari tudung utk pakai sekali time nikah...jalan2..pusing2...pergi SOGO pulak..dah lapar sesangat...time dah kul 4 ptg..pukul 4 ptg baru nk mkn tengahari..gile ke x gile lah...

Nak dekat Magrib baru kiteorg smp rumah...fuh...penat giler...da balek 2..aku keluar pulak dgn cik joe gi makan..lps 2 balek dy tumpang tengok Maharaja Lawak kat rumah aku...almaklum lah ..rumah cik joe xde astro..hehehe...

No comments: