Followers

Monday, November 17, 2014

Hadiah untuk 1st birthday Raynia






Masa birthday Raynia 2 minggu lepas...aku n husband ikutkan xdelah celebrate sangat pun...
masa hari birthday dia tu...balik je kerja...lepas maghrib bawak lah budak2 ni pergi makan western food kat Chop n Steak dekat ngan Selayang Mall tu....just makan2 biasa je lah....

Tiba hari Sabtu, time ni Raees demam...ayah aku pulak bersuara nak buat birthday Raynia hari Ahadnya..
tapi panggil adik beradik jelah..termasuk lah anak2 jiran yang pernah mak aku jaga dulu....
hari Ahad tu mak aku masaklah nasi ayam ngan mee kari...adalah buah,nugget,kentang sikit....
ala..jemput adik beradik je..aku xnak ajak  kawan2..sebab birthday celebration tu totally ayah aku yang sponsor...segan pulak nak ajak kawan2 ramai2 dtg..lain lah budget semua tu aku yang keluarkan...puas lah hati sikit......lagipun aku xnak lah susahkan parents aku ...penat woi..ni panggil adik beradik pun dah penat nak mengemas...dengan adanya 2 orang pengacau yang tolong kemas lagi...bukan mempercepatkan kerja..melambatkan kerja ada lah...xpelah adik...mama x buat birthday awak..tapi tok ayah dah buatkan kire oklah tu kan...hehehe...

Tahun pertama Raynia punya birthday dapat hadiah istimewa dari nek ma nya..(MIL) dan auntie..(adik ipar)
tu dia.....dapat gelang emas tu dik...huuh...untung lah...jadi cucu perempuan pertama..
Raynia cucu perempuan pertama belah husband aku...Raees pulak cucu lelaki n cucu pertama belah husband...
MIL ada cakap dengan aku masa Raynia berapa bulan entah...dia cakap..nanti birthday Raynia yang pertama..dia nak belikan gelang....
ingatkan main2 je..rupa-rupanya betul...
untung dik...mama pun xmampu nak belikan awak gelang emas...dapat hadiah dari nek ma ni kira syukur lah kan...



Lepas dah dapat gelang dari nek ma...Nia dapat lagi hadiah paling besar dari tok ayah ...(Ayah aku)
ni ha hadiah dia..
3 in 1 playground (slide,swing,basketball)
dalam ni basketball xnampak..sebab xpasang...


tengok lah tu anak dara tu pose dalam buai...bukan main lagi mukanya...eeee..tampor gak muka tu..geram plak tgk..hehehe...
set playground ni aku n husband tolong belikan...ayah bagi duit..lepastu aku n husband tolong belikan...
set ni aku beli kat kedai mainan kat Ampang..belakang TESCO tu...nama kedai tu TOY STREET..
kalau nak cari slide yang murah boleh lah pergi kedai ni..boleh dikatakan harga yang dia jual memang murah...yang aku beli ni tengah harga promosi..RM338 untuk normal weight 30kg...aku upgrade beli 45kg...jadi RM358...still murah lagi....tu bagi aku la..bagi orang lain xtau la..mungkin korang jumpa lagi murah...so far aku rasa ni lah paling murah aku jumpa..huhu...)
ingat yeh..kedainya di belakang TESCO..senang citer belakang Petronas TESCO Ampang tu...sebelah dengan Bank Islam..

Dah dapat set playground ni..hari2 la dok main turun naik slide...biasa lah baru2 lagi..lama2 nanti tengok pun tak lalu..hahahah....

Ok ni pulak hadiah mama n papa....
tengok tu..model tak berbayar dok posing..orang suruh pandang depan ambil gambar..
boleh pulak dia tayang montot lak kan...




Ni hadiah dari papa..Electric Keyboard...


Ni hadiah dari mama pulak..
Kitchen set...


mama yang excited tengok benda ni..sebab aku minat betul dengan toys yang macam nie..hehehe...
berebut dengan Raees dok main kitchen set ni..padahal besar boleh je main sama2...ni tak..dua2 nak berebut..Raynia tengok ada paip air tu..pandai dia buat konon2 cuci tangan...dah pandai main dah..bila minta air...dia bagi cawan suruh minum...hehehe......
macam biasa lah hadiah2 budak2 ni aku beli kat kedai permainan Jalan Raja Laut..sebab kat sana banyak pilihan mainan yang boleh dipilih..harga pun murah n berpatutan...ni pun aku n husband beli mainan ni dapat harga murah....

Selain dari mainan ni..Raynia dapat jugak 3 pasang dress ...dari kakak aku n jiran sebelah rumah....
Mama seronok bila tengok awak seronok main mainan ni...n seronok bila tengok awak ceria je masa celebration birthday hari Ahad lepas...sanggup tak tidur siang...sesaat pun x reti dok diam..suka bila tengok ramai orang kat rumah....hehehe....

Entry birthday celebration nanti aku update kemudian..ni aku update hadiah yang dia dapat je dulu..heheh...





1 comment:

MOMMYLIN said...

hamboi.. hadiah anak dara grand betul.. huhuuh