Followers

Friday, January 13, 2012

Hari ni balik awal...ada company dinner...tapiiii cam x syok jerr..uh..


Selamat pagiii......:D
dah Jumaat la....bestnya....esok cuti...leh berehat.....hehe...
hari ni lak best sangat...sebab habis kerja kul 4.45 ptg...
sebabnya hari ni ada company dinner sempena menyambut raya cina xlama lagi...
so diberi pelepasan balik awal..
balik awal bukan bermaksud balik umah awal....
balik awal sebab kena terus pergi tempat dinner tu kat Kota Damansara..
dinner time kt restoran tu pukul 5.30 ptg sampai 8.00 mlm jer..
uh..sangt la x berbaloii....bayar RM70++
tp makannye kejap jer.....

Kalau ikotkan aku malas sangat nak pergi...
sebabnya dah tawar hati....
mula2 company tanya aku nk gi dinner kat mana..memandangkan company ade orang melayu..
so kena la ikot tekak yg halal...kalo x halal..xyh la ajak kiteorang yg beragama Islam ni..
lepas tu aku bagitau la dinner kat hotel ...hotel yg aku pilih..hotel De Palma Ampang..
sebabnya kakak aku Manager kt situ so dia boleh tolong arrange kan...
mula2 tu dah confirm....
last2....ade salah seorang dari bos aku nie...dia cakap xnak dinner kat situ...
dia suruh tukar tmpt lain....
last minute suruh supervisor aku tukar...aku pun cancel la dengan kakak aku..
eeeee....geram betul la...

nak tau tempat mana yg dorang pilih...
tempat tu xde sijil HALAL pun...
tempat tu just PORK-FREE...
Pork free pun ingat kite boleh sesuka hati nak makan????
kalau korang tengok menu dia...
-champagne chicken
-drunken chicken..
berunsurkan arak lak tu..cmne nak makan..
chicken biasa pun lom tentu leh makan..sebab xtau sembelih ke x kan..
aku cakap kat supervisor aku..
aku tengah pregnant..xboleh nak makan benda yg x masak ni..
nak2 lagi sushi..xleh nak makan lagi...
sushi kang x masak...ada mengandungi merkuri...
kesian kat baby makan benda yg x masak nie...
pas 2 aku cakap aku xnak pergi...dia suruh pergi gak..
nama da letak...

so ok la..aku ngn member aku yg Melayu pergi ar jugak..
tapi kiteorang xmakan la..
pergi sebab nak membazirkan duit yg dorang bayar..yg xberbaloi tu....
biar nanti da sampai sana....dorang tgk kiteorang x makan..
bila dorang tanya...aku nak jawab...semua xboleh makan...
baru dorang tau..huh...

so ape akan terjadi nanti...next week aku story kan la yeh..
aku makan ke x. or whatever la...nanti aku update kan...
;)


4 comments:

Ezza Z said...

tak 1 malaysia langsung bos aeen tu.
kalau was2 aeen jgn mkn tau.
neex week aeen story mory pe yg jadi k.
tak sabar nak tau.

Aeen said...

kdg2 je 1 malaysianye...hahahah....
yup..aeen xkn mkn kalo was2...next week ain story pe jd k...hehe..

safurara said...

knp bayar jugak aieen?tak yah lah bayar.tak pon xyah g.hehe

Aeen said...

kite x byr pun rara...company belanja....company bayar..tu yg kite xkesah sgt guna duit company...kalo duit sndri..jgn harap nk pegi...huh..